måndag 20 september 2010

Nu är det över


Valet alltså och inte blev det som jag ville i riksdagsvalet.Långt därifrån, så nu måste vi ha en valanalys som heter duga. Här i vårt samhälle fick (S) ha förtroendet kvar i alla fall. Himmel vad skönt.Nu måste vi fortsätta att göra ett bra jobb!
Jag har varit trött hela dagen, kom inte i säng förrän 02,45 igår eller i morse heter det nog.Men nog om valet nu, det tjatas det ju om på radion hela tiden.
Min skank är i alla fall mycket bättre, behöver inte kryckorna längre, haltar bara lite lätt när jag belastar benet och vridmoment är lite jobbigt. Men tjohej, det går ju åt rätt håll.
Idag ringde min kära väninna Carina, de är på semester i Torreveija. Hon hade köpt sig en ny telefon innan de åkte och igår fick jag ett sms där det stod: Hur gör man...jag begrep inte ett dugg och svarade och undrade om allt var väl. Men hon hade bara övat med sin nye...Haha I morgon fyller hon år och då fyller även min lille gudson 13 år.13 ÅR!!! Jösses vad tiden går. Present är redan ordnat och hoppas att han blir nöjd. Nu ser vi fram emot kalaset i morgon eftermiddag.
Mannen och jag har varit i Väderstad och fikat nu på seneftermiddagen, på ett litet mysigt konditori i 50-talsstuk.
Innan dess var vi på "Vänner emellan" och fyndade lite. Jag köpte 1 par gardiner, nya i linne, omtag med stora tofsar,2 dukar (löpare) och 3 små slipade glas till priset av hela 60 kronor!!
Inte för att jag behövde mer glas , men jag kan inte motstå såna där små slipade glas när jag ser dem.
I lördags förmiddag var vi i Mantorp på husvagnsmässa och hittade vår drömhusvagn...Åhhh vad den var fin!! En Hobby UL 540. Precis ny, med lite extra tillbehör, priset var ynka 233000.... *suck* Men det är ju faktiskt rätt roligt att ha något att drömma om också. (Lite skillnad på att fynda på "Vänner emellan" och köpa husvagn..)
Får väl köpa några trisslotter och hoppas på turen...
Idag har mannen lagat middag, det blev ris och en god köttfärssås. Han är duktig min lille man!!! Och snäll och söt....
Japp, nu ringde Susanna och sa att de kommer en stund! Kul!! Tänkte scrappa en stund sen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar