fredag 2 mars 2012

Hemma igen och det känns...

Hela glada gänget...
riktigt bra det med. Kallt som bara den var det att landa på Arlanda. Minus 8 grader, kanske man inte ska klaga på men usch vad jag frös. Vi tog svängen om lille Tage och hans föräldrar innan vi åkte hem. Mannen hade sovit i några timmar så han var görpigg medans jag varit vaken hela tiden och nästan mådde illa av trötthet, 46 timmar vaken tid är rätt mycket för mig...
Tage hade vuxit sedan sist vi såg honom tyckte jag, han var på ett strålande humör och jollrade och myste. Vi hade köpt lite presenter till dem, kläderna till Tage får han nog växa i......
Vår resa har varit underbar, hade det inte varit för att vi har barnbarn sa både Carina och jag, så hade vi kunnat stanna ännu längre.
Nu har vi jobbat en hel vecka, med denna dagen inräknad...så fort tiden går när man jobbar. Semesterdagar är mycket längre, har de kanske längre timmar tro...?
I morgon ska lille Tage komma och hälsa på här hemma i Boxholm, hoppas att de får lite tid över för farmor också.
Mannen är ledig idag så han har lovat att städa lite i huset, det var skönt tyckte jag.
Igår hade han gjort en så god gratäng med falukorv och potatis... det var jättegott.
Nästan så att jag tycker att jag är lite bortskämd emellanåt.
Jag skulle behöva åka och köpa mig en ny matberedare i helgen, den jag hade tappade jag ju i backen när jag bakade till Chrilles födelsedag. Den gick i två delar, skit också....
Men nu måste jag duscha och ta på mig ansiktet, det vankas tre möten idag....
Men nu har ju Carina och jag köpt några dunderdroppar att gno in i trynet så vi ska bli unga på nytt sa tjejen....som 18 år madam sa hon och skrattade...jojojo...det låter det...
Ha en finer fredag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar