tisdag 20 mars 2012

Gjorde något roligt igår...

Vi är ju kända för den här också...


Arbetare på Bruket när det begav sig, inte igår alltså


Vi var på studiebesök på finverket och mediumverket med några riksdagsmän. Det var jätte kul. Trots att jag är född och uppvuxen här och min man jobbar på finverket så har jag aldrig varit där.Det var varmt och väldigt datoriserat, vi kunde följa hela processen från en lång järnbit på ett ton till långa smala stänger. Fantastiskt.
Jag tog några foton men det fick man visst inte göra, så jag lägger inte ut dem.
Det tog två timmar att gå runt i verken och jag min dumme idiot kom direkt från jobbet och hade skor med klackar på!!!! Jösses, alla trappor var sådana med hål i, ni vet, så jag gick på tå den mesta tiden. Har nästan kramp i vaderna idag....
Tänk så det har ändrat sig sedan min far jobbade på bruket ....
När jag var tonåring så var det det bästa stället att samla ölringar på, som vi gjorde draperier av.
Idag blir det möten mest hela dagen, likaså i morgon. Men ikväll ska jag och Karin på kalas hos bästaste Gun. Det ska bli kul!! Det var inte igår.
Här är det inget vidare väder, blåst och regn och tråkigt, inget som man blir glad av precis.
Jag måste gå till apoteket idag och det retar mig lite, för i lördags när jag kom skenandes från tåger till apoteket så hade de redan stängt trots att klockan inte var ett. kundvänligt! Jag var inte ensam heller, det var en dam som blev rätt snopen också. Näää...det får nog bli Mjölby i eftermiddag, min blodtrycksmedicin är nästan slut och det är bäst att jag äter den ....
Tänkte att ajg skulle hinna med att göra lite påskpynt också och dammsugare att ta med mig till min lilla rara sonhustru på lördag.
Ha en fin dag och ta vara på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar