söndag 4 mars 2012

Helgen har bara svischat....

Tage och farmor...


förbi.
Igår var lille Tage hos oss för första gången, inte ensam utan med sina rara föräldrar förstås. Det var helt enkelt underbart att få rå om honom lite. Bära på honom och snufsa lite.
Familjen kom vid 11,30 så de hann träffa den lille mannen en liten stund, han skulle på hockey med sina arbetkamrater. Men han hann prata lite med dem också. Tage var på ett strålande humör, det är obeskrivligt härligt när han fyrar av ett av sina tandlösa leenden, hjärtat blir som smör. Han jollrar så det står härliga till.
Vi var och hälsade på hos Anki och Erik också samt hos lilla Susanna och Cricke.
Sedan var det dags för Tage att åka till farfar, han var lika go där sa föräldrarna.
På hemresan hade han blivit riktigt ledsen och gråtit jättelänge. Stackar´n...
Jag tror att han saknade sin farmor....
Jag bakade bullar och lite kakor till de skulle komma, jag vet att Tage inte kan äta bullar, men jag vill vara en bullfarmor, men som den rara sonhustrun sa:-om jag äter dem så får ju Tage i sig dem i allafall"- Hon är klok hon,min lilla sonhustru.
Jag var ju tvungen att prova min nya matberedre som vi for iväg och köpte i fredags kväll. Då köpte min rare man en elektrisk kvarn åt mig också, den var jättebra att mala mandel i till mazarinerna jag bakade. Bullar och 4 sorters kakor fick jag ihop i alla fall..
På kvällen var jag hos Anki med familj, Chrille kom när han kom hem från hockeyn. Vi åt jättegod mat, fläskfilé provencale, hasselback och en stor fetaost sallad. Mmmm..så gött
Sedan såg vi på Melodifestivalen. Både Anki och jag gillar Flinks och Sean Banans låtar....Nästan retligt att säga det...men det gör vi.
Idag har vi åkt vasaloppet, så jag är precis slut....
Jag var tvungen att klippa och klistra lite idag, det var så lääänge sedan nu. Men jag hann inte så mycket, en liten presentpåse och måla några motiv. Tänkte göra lite påskpyssel.
I eftermiddag har vi varit hos våra vänner Ekstams och fikat lite. Planerat hur vi ska åka med våra husvagnaar och så vidare.
I kväll gjorde jag våfflor till kvällsmat, så nu är vi knökamätta här.
Det blir att krypa till kojs tidigt ikväll....som jag alltid gör...pensionärsvarning...vaknar görtidigt på morgnarna tack vare det...men vad gör man när ögonen bara slår ihop sig??? Det måste vara någon sorts lim som John Blund har blandat ut sanden med.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar