söndag 18 mars 2012

Idag är det tipspromensdags...

Påskkorgarna...


igen. För idag börjar söndagspromenaderna igen. Så nu har det gått ännu en vecka. Hur i hundan kan det gå så fort?
Jag har tv:n på nu och det är en chokladfabrik från england som skulpterar i choklad, det ser så kul ut och härligt och inte är de kladdiga heller....
Det är nog tur att jag bara klipper och klistrar, jag som kladdar så dant.
Under veckan har det inte hänt så särskilt mycket, det har varit möten och arbete om vartannat. Jag har inte nes hunnit att hälsa på min vän Anki som opererade sin hallux valgus i tisdags, men igår var jag där en stund.
Jag fixade till en liten present till henne med lite godis och ostbågar, vi brukar ha lika smak om vad vi gillar att tugga i oss. Hon mådde väl efter omständigheterna rätt så skapligt ändå.
I torsdags så fyllde brorsdotterns sambo 28 år så då var jag där, mannen var inte med för han har jobbat kvällarna den här veckan. Susanna hade gjort kycklingsallad och bakat ett underbart gott foccaciabröd, jag kunde ätit bara bröd så gott var det.
Jag fick tipset av Susanna att köpa en film till Cricke så det gjorde jag och vilken tur, han hade inte sett den....Hoppas nu att den är bra.
I fredags kväll var Susanna och jag och såg på "Kvarteret skatan på semester i Laholm". Vi tyckte den var rolig, den tilltalade min sorts humor, lite sjuk men igenkännande. Vi var bara tio personer på bion....
Mannen var på killfest hos en av sina gamla kompisar och han var ute så länge så jag trodde han hade flyttat, han kom inte hem förrän kvart över fyra på morgonen, (då var det ju nästan uppdags för mig) och jag var sur som en citron.
Jag var på massage klockan 11 , det är ju nästan 8 månader sedan som jag var hos henne på massage så det var välbehövligt. Jag var i god tid så jag hann in på H&M en stund och provade lite kläder, de hade så himla fina slacks, svart botten med blommor på. Jag provade först storlek 44 men den var alldeles för stor och storlek 42 blev för kort i grenen, så det blev inga sådana,förbaskat med, för de var verkligen fina. Men jag köpte mig en paljettklänning i regnbågens alla färger fast pastell och den var jättefin.Den ska jag ha vid något bra tillfälle....
Nu gör de en askungetårta på tv:n jösses....så fin.

Jag har gjort några påskkorgar som jag ska lägga lite godis i om det kommer några påskkäringar och knackar på.
Vi hoppas att vi får vår husvagn till påsk, den har anlänt till ÖC och fått registreringsnummer i alla fall.
Nu längtar jag efter att få träffa lille Tage igen. På lördag ska det bli av, sonen fyller på torsdag och då är vi bjudna på lördag. Vi brukar faktiskt försöka att åka upp och fira honom lite varje födelsedag. Även om det inte blir rätt dag...så ska man fira det bästaste man har. Det kan ju aldrig finnas något som kommer ens hjärta så nära som ens barn. En helt annan slags kärlek än den man har till sin man.Så känner jag i alla fall.
Ha en fin dag och må så himla gott.....nu ska jag stänga av tv:n , brassa lite kaffe och väcka den lille mannen som trynar och söver....

1 kommentar: