söndag 25 mars 2012

Kalaslördag...vår och barnbarnsmys...

Födelsedagskortet..


Sonen och jag mitt i smörgåstårtan


Mina tre älskade barn..


Kan en helg börja mycket bättre??
Igår var vi hos sonen med familj, sonen fyllde år i torsdags och vi var hos dem igår för att gratta.
För 33 år sedan på torsdagen var det -10 grader och lätt snöfall klockan 14,09. Denna torsdag var det nästan 14 grader varmt, det har varierat sig över åren. Jag minns en födelsedag då vi fikade ute på eftermiddagen så varmt var det då, då fyllde nog sonen kanske bara sex år eller något åt det hållena, jag vet bara att grabbarna lekte ute och jag och Gunnel satt ute och fikade i solen.
Men igår var vi och firade honom.
Jag vet att han önskar sig ett par speciella skor, så det ville vi ge honom, jag har tjatat öronen av honom att han skulle köpa det och sedan få pengar av oss. Men nu hittade han dem inte, han har väl inte haft tid att fara runt, så nu fick det bli en slant i ett kuvert och så ett pack med stumpor i ett paket.
På ditvägen så stannade vi på ett köpcentrum så vi kunde köpa en liten present till Tage också. Vi köpte lite kläder,ojojoj...vad mycket fina barnkläder det finns nu för tiden, jag skulle kunna ha köpt allt men det tillät inte kassan även om det var lönehelg. Men lite söta kläder köpte vi i alla fall. Små söta jeans, kortärmad body och en en cardigan,en liten sotarmössa och strumpor. Det är hur kul som helst att gå och titta på barnkläder.
En liten present till mamman köpte jag också, det ska vara rättvist. Men hon och jag har inte alls samma smak vad det gäller kläder, så det fick bli en liten påskhöna och små söta påskprydnader i trä till riset. Jag tror att hon gillade det.
Vi kom dit vid 12- tiden och strax efter så kom resten av släkten. Farfar var redan där, mormor,morfar, kusin ,morbror och moster . Vi blev en god samling. Vi kunde samsas om att få bära lille Tage, jag vet inte hur många härliga leenden han fyrade av mot oss. Men han var tvungen att äta emellanåt,vila lite vid mammas bröst och sen vips var han pigg och med igen.
Det är underligt hur man blir med de små barnen....pratar och jollrar ...det är såååå härligt!
Idag skulle det bli lika fint väder igen och klockan är omställd, jag vaknade som vanligt vid04,00 men då var ju klockan 05,00 , det känns ju lite bättre....
Jag gjorde ett litet kort till sonen igår,annars har jag inte hunnit att pyssla så särskilt mycket under veckan.
Jag är astrött på kvällarna när jag kommer hem, ska vi titta på tv;n så somnar jag efter 5 minuter på soffan.
Men nu har jag köpt lite dundervitaminer, så får vi se om det inte gör susen.
I fredags så gräddade jag våfflor på jobbet, det blev uppskattat vill jag lova, det är roligt!!
Så idag är ju riktiga våffeldagen och då tänkte jag baka lite våfflor här hemma, det får bli köttbullar, potatis och sås idag till söndagsmiddag.
Kan ju inte ha stek idag igen, det gjorde jag förra söndagen och det fick den lille mannen äta i tre dagar sedan...stackarn..
Den här veckan får vi nog vår husvagn, de ringde från ÖC (efter att jag ringt och tjatat) att den skulle komma dit på måndag, läs i morgon, åhhh vad kul.
Då kan vi sova i den om Tage med familj kommer hot och vill sova över, så har de hela övervåningen för sig...
Nu ska jag sätta på en film som jag vill se och stryka lite till den...skulle vilja pyssla lite men mannen sover och snarkar i pysselrummet, han säger att han måste sova där inne för att jag snarkar...pyttsan!!!! Det tror jag inte ett ögonblick på....
Ha en fin söndag alla och hoppas att ni får några våfflor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar