måndag 19 oktober 2009

Så var det då måndag igen


Jag har åkt bil till jobbet idag. Hade jobbets bil hemma över helgen eftersom den var full med grejer efter konferensen i Skövde. Flaggan var dyngsur så den fick jag hänga på tork i källaren. När jag satt där i bilen och körde på motorvägen så tänkte jag för mig själv att det är en jäkla tur att jag åker pendeltåg till jobbet i vanliga fall. Då behöver du inte sitta och ha full koll på allting. På pendeln kan du sitta och bara slappna av, sova en stund eller läsa eller prata med någon trevlig medresenär. Jag har för det mesta sällskap med brorsdottern.
Jag satte mig i soffan en stund när jag kom hem, mannen hämtade mig vid pendeln så jag var snart hemma. Tog fram mitt sticke och stickade en stund.
Sen var jag tvungen att flänga iväg på ett möte. Men det tog inte så lång stund utan jag var snart hemma igen. Väl hemma så ringde jag upp sonen, det var ett tag sedan vi pratades vid (i lördags var det visst), så vi pratade en stund om ditten och datten. Så plötsligt slog hungern till som en bomb, så då gjorde vi varma mackor med svampstuvning på, lite lök, tomat och ost. de blev jättegoda.
I daghar jag köpt saffran till lussekatterna som jag tänker baka snart. Men käre nå´n, saffranet kostade 40 kronor påsen!!! 120 kronor för 3 påsar, jag hade den 4:e hemma. Nu får vi äta dem med andakt. Men det är ju så gott!!!
Nu tar jag kväller och lägger mig och läser en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar