onsdag 21 oktober 2009

Idag har det varit


en bra dag. Det gick bra på mötena. Det var ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Vid 16,00 tiden tog jag cykeln och cyklade hemåt. Svängde förbi bankomaten för att ta ut lite pengar . När jag kom hem så hade min fantastiske man satt in Roslagsspisen, så nu kan vi elda i den. Men när jag kom hem så åkte vi in till staden söderöver och skulle köpa fågelfrö (fåglarna knackar på fönstren och på balkongrutan nu) på Granngården. De annonserade att de sålde 20 kg frö för 149:- , men när vi väl kom dit så fanns det väl inga frö kvar och inte skulle det komma några nya heller Vad fasen, på två dagar?? Men vi åkte vidare till en annan affär och hittade en 20 kg:s säck så vi fick i alla fall med oss frö hem. Nu är ju fågelhuset rätt så sjabbigt, men vi köper ett nytt sen när vi hittat ett som vi vill ha. En liten villa eller så....
När vi kom hem så skyndade sig mannen att tända i spisen och det blev så himla mysigt och varmt och skönt så vi kurade ihop oss i soffan en stund.
Då ringde sonen och berättade en glad nyhet, att han hade blivit farbror (ingift sådan) till en liten gosse. Vad roligt.
Att det skulle bli en pojke, det har jag vetat sååå länge, man är väl inte häxa inte för inte... Jag spådde den blivande mamman på sonens bröllopsdag och det visade en pojke och det slår aldrig fel. Vad roligt det är med sådan goda och mysiga nyheter.
Nu ska jag krypa ner i sängen och somna på bumsen känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar