söndag 18 oktober 2009

Så fort en vecka går...


alltså. Redan måndag i morgon och ny arbetsvecka. Förra veckan vqr jag i Skövde på konferens, alltså jag konfererade inte utan jag var med som värdinna, alltiallo, receptionist och det var jättekul.MEN nu har min himla hosta och heshet tagit ny fart igen. Igår kväll hostade jag till klockan var 00,30 och mannen tog sitt täcke och gick in och la sig i lilla rummet. Jag fick palla upp mig med alla kuddar jag hittade så jag satt och sov till kl 05,15 i alla fall.
Igår var ajg på orientering och fick leta mig fram efter en karta, jag som knappt vet vad som är upp eller ner på en karta. Men 1,5 km klarade jag med goda vänner. Inte undra på att jag hostade sen hela kvällen.
Idag har vi varit i stan och grattat min lillebror som fyllde 40. Det är alltid kul att träffa tjpcka släkten. Vi är 6 syskon, 3 bröder och 3 systrar. Vi är alla helt olika personer, det är häftigt!! Den minsta i släkten är snart 2 år, på luciadagen är hon 2 år.Den näst minsta är 15 år och går i 9:an, en söt och rar tjej.
Igår bakade jag kakor så lite redig har jag varit i alla fall, jag kan ju inte kalla mig redighetsminister om jag inte är lite redig emellanåt.
Nu är jag sugen på en god, gräddig potatisgratäng.......så kanske jag styr till med det, maken tränar på cykeln och jag sitter vid datorn och glor lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar