måndag 26 oktober 2009

Lite redig


Har jag allt varit idag. Hade världens utskick som skulle iväg. Men det löste vi, vi skulle gjort ett webbbrevsutskick men den servern låg nere så vi fick göra på det gamla vanliga viset. Inte funkade vikmaskinen heller, men skam den som ger sig. Vi snabbade oss, min bästa arbetskamrat och jag och var klara precis till kaffet.
Träffade på trevliga tågkompisar på pendeln hem och en av dem ska gå till Clas Ihlson och köpa en fin fönsterstjärna åt mig i morgon. Vad bra det är med vänner som fixar och donar.
När jag kom hem till vår lilla "stad" så var jag tvungen att springa in på Ica och köpa lite bröd, där hade de skinkstek till extrapris så då blev jag så sugen på dillkött. Snabbt hem och och lagade till det, det är bra med mat som sköter sig självt när man har fått i det i grytan.
Under tiden det kokade så var jag så trött så jag lade mig på soffan och slumrade en stund. Jag har knappt sovit i natt, jag hostar så att lungorna vänder sig ut och in på nätterna.
Vi hade fått tidskriften "Hälsotecken" från Landstinget i morse och där stod det om svininflensan och symtomen, nu är jag helt säker på att jag har haft den. Vaccinationerna ska visst komma igång i v 48 för oss som inte är i riskgrupper. Även om man tror att man haft influensan så ska man ta den stod det att läsa...jag undrar det jag.
Jag har ringt till svärfar också och bjudit in honom och hans vän på farsdagsmiddag den 8 november. Han kommer gärna sa han. Jag har tittat på Tinas cookalong idag och tror attjag ska göra den efterrätten som hon gjorde, den såg frisk och god ut.
Mannen jobbar dubbla skift idag och kommer hem efter 22 tiden så nu ska jag borsta tänderna och krypa ner under täcket till han kommer hem. God Natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar