söndag 25 oktober 2009

Nyfärgat hår


Idag har jag fått nyfärgat hår. Det var min kära rara väninna som hjälpte mig att färga håret.
Igår var vi till Ullared, jag, min väninna och min brorsdotter. Vi gav oss iväg på lördagmorgonen kl 05,00 efter det att väninnan varit i staden med sin man som skulle vidare till Tyskland och shoppa loss på bordershopen där.
Vi hämtade upp brorsdottern och sedan gav vi oss iväg på den 26 mil långa färden till Ullared. Vi hade nykokt kaffe och äggmackor i högsta beredskap. Det duggregnade lite när vi lämnade hemmet, men det var inte så farligt. I höjd med Jönköping så mötte vi brandkår, polis och ambulans som kom farandes i en himla fart, det var lite obehagligt Men snart var vi inne på Nissastigen och vi närmade oss Smålandsstenar, där hade de gjort någon form av rondeller som farthinder, milde himmel, det var 30 km där men väninnan tog rondellen i 70 km så det bara fräste, det var två farthinder så lagom vi kom ur den ena så fräste vi runt i den andra. Men snart så var vi inne på Fegenvägen och stannade för att fika. Vi blev så stressade av att alla bilar körde om oss så vi slängde i oss kaffet och gav oss iväg. -" Är du klar med fikat?", sa Väninnan till brorsdottern och gasade iväg. Brorsdottern hade inte hunnit svälja fikat en gång..-"Mmm, snart "- fick hon fram och höll nästan på att sätta i halsen. Vi bara skrattade. Väl framme så parkerade vi och det var ingen KÖ!! Ta med dig jackan in,sa vi till brorsdottern och lägg den i vagnen. Efter ett tag så träffades vi inne på varuhuset och tro´t eller inte, men då var brorsdotterns vagn försvunnen och därmed hennes jacka. Som tur var så hade jag köpt en jacka så hon kunde ha den på sig på hemvägen. Undrar om hon får tillbaka sin jacka?? På hemvägen stannade vi på Göstas och vräkte i oss varsin bakelse. Mmm, det var gott!
Vi kom i alla fall hem i skaplig tid och kunde packa upp och se vad vi hade handlat.
Mannen var och bastade när jag kom hem så det dröjde en stund innan han kom hem.
Jag hade köpt en lampa till rummet som han skulle sätta upp, men vi behövde en kopplingsdosa så idag har vi varit iväg till Ö o B och skulle inhandla en sådan, men de var sluuut allihop. Så vi åkte till väninnan och fikade och det var då hon hjälpte mig med håret. Så nu känner jag mig fräsch igen.
Nu är det måndag i morgon igen, fasen vad helgerna går fort!! Och jag har ett utskick i morgon som jag måste se till att få iväg. På onsdag fyller sonhustrun, vi får fira henne då vi åker upp till huvudstaden den 13 nov, men jag kan ju skicka något litet till henne innan.
Hoppas nu att vädret blir lite roligare denna veckan än det varit ett tag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar