tisdag 20 oktober 2009

Nu är jag klaaar


med min fina vita luddiga halsduk. Den blev jättefin, så nu ska jag sticka ett pannband också.
När jag har suttit framför tv:n och stickat så har jag ju sett en massa reklam, milde tid vad larvig en del är. Har ni sett den där med de där som sitter på en bänk och nyser på varandra?? Vad i tusan är det för reklam och vem gör på det viset?? Jag skulle bli galen om någon gjorde så mot mig. En del reklam begriper jag mig inte alls på.
Jag har en last och det är att jag spelar in "Hem till gården" varje dag och ser på det när jag kommit hem. Den serien har ju gått i hundra år snart och det gör inget om man missar några avsnitt (eller flera veckor), man kan hänga med ändå. Men jag bara måste se den.
Tur att tv:n finns i alla fall. Inte skulle jag vilja vara utan den även om en del låtsas att de aldrig ser något på tv:n, det tror jag att alla gör emellanåt.
Men jag gillar att läsa också, är en riktig bokmal och plöjer igenom böcker. Just nu läser jag "Linda, som i Lindamordet" av Leif GW Persson. Men jag har bara läst några kapitel ännu, så det fortsätter jag med när jag ska gå och lägga mig.
Hoppas att jag inte hostar lika mycket inatt som föregående natt, vaknade kl 23,30 och hostade i ett till klockan var 02,45. då gick jag upp en stund och drack lite.
Puffade upp alla kuddar som fanns i sängen och fick sitta och sova till klockan 05,15.
Så ikväll somnar jag nog ovaggad, men först ska jag se på tv, på "Äntligen hemma"..
=Och i morgon måste vi köpa fågelfrö för nu har talgoxen knackat på fönstret i flera dagar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar