söndag 1 juli 2012

Hemma igen efter en alldeles .....



Farmors hjärtegryn






underbar dag hos lille Tage med familj. Idag har vi varit hos Tage och hälsat på, käre nå´n vad han växer, om 11 dagar är han 6 månader och kan redan sitta. Han är så charmig och glad och han är så aktiv hela tiden. Hoppar och skuttar i knät och tuggar på allt.  2 små tänder har han fått också....käre nån, hela hjärtat är uppfyllt av honom. Sonen berättade att han själv hade gått ner 8 kilo och det såg jag inte ens....vilken mor...men han var smal det såg jag ju men jag har aldrig sett någon övervikt på honom precis, men han hade slagit vad med en jobbarkompis att om han gick ner 8 kilo på en viss tid så skulle hon sluta röka och det lyckades han med. Mammas lille plutt.....
I fredags var vi i Linköping och köpte födelsedagspresent till min lilla moder och jag var på massage. Jätteskönt och på fredagskvällen kom sondottern med sin lille sambo och vi firade in Susannas semester med ett par riktigt goda drinkar och lite hämt pizza. Mysigt hade vi i alla fall. På lördagen åkte vi till Linköping igen mannen och jag för att byta våra telefoner, min har börjat att haka upp sig när jag skriver, jag har väl slagit för hårt på tangenterna. Så nu har vi nya samsung båda två. På eftermiddagen var vi på kalas hos lille Hugo, han fyllde 12 år. Jag snodde ihop ett litet kort som vi lade i lite pengar i, men gladast blev han för svärdet eller sabeln han fick av Chrille...ja,jag säger då det...
Vi åkte gamla vägen hem från kalaset och stannade till hos familjen Duva, där blev vi kvar till kvällen, de bjöd på grillat och sallad och god gratäng, vilken förplägnad så där helt apropå. De är sååå härliga och vi hade så trevligt. När vi kom hem så somnade jag på bumsen som hon sa på revyn....hon som inga häftfissar hade...
Mitt paket från Ljuva änglar hade kommit i fredags, jättefina stansar och mitt fina scoreboard, så nu ska här göra lite kort och kuvert och askar.
Ha nu en fin vecka och njut av semestern om du börjar nu, själv jobbar jag 3 veckor till, men sen blir det campa av.....


Susannas och min semesterdrink


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar