tisdag 17 juli 2012

Skulle göra mig till....


Hurra för modern idag!!




och göra en fågelholk som jag såg att Tesa gjort, på Tesa pysslar. Käre nå´´n...så himla ful min blev...den är inte riktigt klar än, men jag ska lägga ut en bild på den sedan.
Jag var på Panduro och handlade lite saker häromdagen, är ju tvungen att rigga lite för regniga dagar också. Köpte en liten väska att ha pysselgrejer i, sedan hittade jag en liten affär här i stan som hade lite allt möjligt i pysselväg, slutade med lite nya stämplar , en stans, en liten väska, gesso, kapsyler lim och lite små bokmärken...
Idag fyller min kära moder 75 år så då ska vi åka upp till henne i stugan och fika lite. Vi har köpt present till henne som min lilla lillasyster har riggat i hennes rum. Det ska bli kul att se moderns min när hon får se vad hon får. Minns när vi gav henne ett foto på oss alla barn, käre nå´n vad glad hon blev...och vi hade så kul när vi gjorde det, att vi kunde samlas alla sex en lördag, bara det var ju ett under...
I helgen var vi hos en av mina arbetskamarater med familj och myste. Vi fikade och  grillade så vi var så mätta på kvällen när vi åkte hem. Jag  har bara träffat hans barn förut och blivit bekant med hans fru/sambo på FB, men hon var en riktigt trevlig kvinna, vi fann varandra. Så kul! De har två ormar i terrarium (heter det så), så vi tittade på dem, de var riktigt fina men jag stod på säkert avstånd, ca 3 m ifrån. Väldigt vackra färger i alla fall.
I söndags så var mannen ute och cyklade och jag tvättade och tvättade, mest hela dagen, på eftermiddagen var vi på lite planeringkonferens hos Ekstams och åt jordgubbar, så så mycket palnering blev det inte. Den här veckan är det riktigt lugnt på jobbet, de flesta har semester och jag är ensam sekreterare, men det går så bra så. Lugnt och skönt, vi finfikar mest varje dag.
Vi får ju inte issa allsången nu ikväll...så jag säger hej nu och satsar på det.......


En sån här vill jag ha..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar