måndag 9 juli 2012

Snigelfart är det ....







som tiden går i nu fram till semestern. Men ändå har vi hunnit med en hel del i förra veckan.
I onsdags så for vi iväg direkt efter jobbet till Göteborg för att se på Madonna, jag fick ju det i present av mannen när jag fyllde. Jag är rätt så glad i henne, hon står för vad hon tycker och vågar det! Vi kom ner till Göteborg ungefär vid 19,00 tiden och parkerade bilen. Letade reda på våra plaser och väntade och väntade och väntade.....Klockan 20,30 så började en discjockey, eller vad det heter, att spela hennes låtar....käre nå´n...vilket jäkla dunk....jag höll på att krevera. Vi fick vänta ända till klockan var nästan 22,30 innan primadonnan behagade att visa sig. MEN vilken show, den var fantastisk, jag fick gåshud. De flesta av låtarna hade hon gjort om i den här nya stilen med en massa dunk, men 5 av låtarna var som de skulle(enligt mig) När klockan var precis vid midnatt så var konserten slut och vi styrde kosan hemåt igen, vivar hemma kl 02,45 och kl 05,00 var det dags att gå upp igen. Gissa om torsdagen var en låååång dag...jag somnade på pendeln och en kille väckte mig som tur var.
på torsdagskvällen upptäckte vi att det var 13 grader varmt i vårt kylskåp trots att termostaten stod på 5 grader. Då hade den pajat, så på fredagen fick vi skynda oss in till Elon och beställa en ny, vi hann  ju inte fixa det på fredagen eftersom vi skulle på begravning på eftermiddagen.
Begravningen av vår vän var en sorglig men fin  och den efterföljande minnesstunden blev vacker.
Jag hjälpte till så mycket jag kunde i köksregionerna, det kändes bra att kunna göra något praktiskt för att skingra tankarna.
På lördagen så for vi in till Elon igen för att hämta vår kyl och frys, den vi hade innan var ett sidebysideskåp så vi blev tvungna att byta till ett 2-delat nu. Den lilla brorsdottern med sambo hjälpte oss när vi kom hem med att köra till tippen med det gamla och in med det nya, de är för goa!!
När vi väl hade fått allt på plats så såg vi till vår fasa att dörrarna hade olika märken.....ja, jösses, det är väl typiskt för oss. men idag ska mannen åka in och säga till dem om det.
På eftermiddagen på lördagen åkte vi upp till min kära moder och besökte henne och mina två bröder och svägerska var också där. Kul att träffas helt apropå....
Vi skulle eventuellt också hälsat på hos Petterssons husvagn men vi kom på att de skulle på fest på kvällen och den började med en båtresa så vi ville inte åka och störa dem innan,vi får fika ihop en annan gång, det går bra det med.
På kvällen svängde vi upp till Ekstams och frågade om inte de ville grilla ihop med oss, det ville de som tur var så vi snodde ihop lite köttfärsbiffar till grill och potatis, sallad och sås, lite jordgubbar med vispad creme fraiche till det, så mådde vi bra sedan. det var en underbar kväll....ljummen och fin.
Men strax efterpå så kom regnet och vräkte ner.......men då sov vi så sött.
Söndagen blev en bara vara dag.....Brorsdottern med sambo och mannen och jag var på servicehuset och åt mat, sedan åkte vi och handlade lite på Öb och hälsade på svärmor och hennes man....
Sedan pysslade jag lite, ett litet födelsedagskort och stämplade upp lite motiv och målade.....
Sedan såg jag på barnmorskorna i East End.....efter det datade jag John Blund......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar