fredag 20 juli 2012

Nu är det bara några....

Semestertider




timmar kvar tills jag får gå på semester. Såååå härligt, i år har jag verkligen längtat, det har jag visst tjatat om förut.
Igår kväll packade vi in i husvagnen, eftersom vädret är som det är så är det svårt att veta vad man ska ta med för kläder. Jag fryser ju så ini den...Jag packade en hel gul stor Ullaredskasse, en sån där som man köper och packar i ni vet...med BARA mina kläder.
-"Den där får du ställa inne i bilen"-sa mannen lite surmulet," Det blir för tungt annars".
Men då har han inte känt på min necessär...den är verkligen tung med solcreme (kanske behövs), after sun (kanske behövs) nagellack (måste måla tånaglarna) aceton (måste ta bort det gamla),duschcremer, lotion, intimtvål, schampoo , balsam, smink (ifall vi ska snygga till oss),ansiktscremer (dag, natt, mot finnar),ögonsminksborttagning, ansiktstvätt, ja, det var nog lite till, som kam , borste , hårspännen osv.
Lite mat och goda drycker måste jag lasta in i dag sen när jag har jobbat klart,slutar ju kl 12 idag och då är jag hemma kl 14.
Sedan är det meningen att sonen med familj ska bo några dagar hos oss när vi är bortresta, så då ville jag ju fixa till det lite så de trivs, men pysselrummet ser ut som kriget, men jag tror inte att de ska pyssla något så det får vara oreda i det.
Hoppas nu att det fina vädret kommer...men det är skönt att vara ledig hur som haver...
Ha det gött.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar