torsdag 26 juli 2012

Äntligen är vi på semester...


Första stoppet...för tankning, både ut och in..





Vi for iväg i fredags efter att vi slutat jobbet och Henry besiktigat beachbuggyn. Vi kom iväg vid halv fem ungefär och styrde kosan mot Kosta. Det var en liten och rätt så trevlig camping, vi tog ett par platser men eftersom det regnat så mycket så gungade det under fötterna när vi gick, men vad fasen, det var ju bara en natt.
Vi tog fram champagnen och skålade in vår semester och det var jääääättehärligt, lite regn på natten  såklart, men annars var vädret fint. På lördagsmorgonen drog vi iväg till Kosta outlet och gick över det innan vi drog vidare till Borrby strand. Borrby Strand var en liten camping som ligger nästan precis vid havet. Vi fick våra platser som inte var så vidare stora men vi knökade in oss och platsen är underbar, vi har morgonsol och det är guld värt. Vi hann precis få upp våra tält innan regnet kom......Men vi stekte vår korv istället för att grilla som tänkt var.
På söndagen så stavade Karin och jag en riktig promenad, men vi gick på var sitt håll, jag är så otränad och vi går upp olika tider. Frukost i förtältet och njutning av solen, den stråååålade från en klar himmel på söndagsmorgonen, På förmiddagen så åkte vi på upptäcksfärd, eftersom vi inte ville ligga på stranden, det var görkallt i havet och fullt med äcklig tång så man kunde inte ens gå i med fötterna...
Vi åkte till Kivik och till Simrishamn och såg på det som vi läst om lite, Brösarp osv. Vi lunchade på ett ställe som hette Buhres i Kivik innan vi åkte till musteriet. Jättetrevligt båda platserna.
En loppis hann vi med och en gårdsbutik, hem igen och njöt i solen . På kvällen grillade vi och åt potatissallad och litegrek sallad.
På måndagen var det molningare när jag gick ut med stavarna och det blåste full storm, mötte Karin vid samma ställe som dagen innan. Molnen försvann men dock inte blåsten.
Vi styrde vår kosa mot Ystad (där härjar en otäck mordbrännare läste vi i tidningen,usch). Ystad var en liten pittoresk stad. Vi strosade runt en liten stund och åt lunch mitt inne på gågatan. När vi stod där och väntade så fick jag se ett bekant ansikt, en arbetskamrat som kom och gick, världen är bra liten.
Gubbarna skulle prompt åka till en cykelaffär och köpa sig lite saker till cyklarna så vi hängde snällt med. Efter det så åkte vi till en farbror till Karin som hon inte träffat på fleeera år. De blev jätteglada och det visade sig att frun i huset var klasskamrat till min far...
På tisdagen så plockade vi ihop våra tält igen och åkte vidare till Helsingborg, vi åkte på små vackra vägar och vädret var fantastiskt och det är det fortfarande.
Vi har gjort så mycket härliga utflykter och haft det så himla mysigt, vi har badat i havet och suttit i solen och njutit av att bara finnas till... det är underbart.
Igår så var vi inne i stan och gick till en optiker för jag var ju tvungen att bryta av min glasögonskalm, men det fixade de och beställde en  ny som ska komma till Mjölby till jag kommer hem.
Idag, torsdag, så har vi varit hos "Flickorna på Skäret", det har velat hur länge som helst och nu äntligen var vi där, jättemysigt!!
Vi lagar mat och grillar mest varje dag, en lite slurk vin och en god drink slinker ner så lätt så .....
Idag köpte mannen en liten miniugn till mig, så jag kan fixa lite mat, jag gjorde en liten broccoligratäng idag. Det var gött och blev över så nu har vi mat till lördag. I morgon åker vi över till Helsingör och på kvällen ska vi gå på Stadsfesten i Helsingborg. Så utan  aktiviteter är vi inte...vi stavar ju på morgnarna också.
Men nu ska jag slå ihop de blå..........


Livet ä gött.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar