onsdag 11 juli 2012

Lill-lördag, kallas väl onsdagen för....

Farmors lille fjutt!!





i alla fall förr gjorde den det. Förr, det låter som om jag vore urgammal,men när jag jobbade på "hemmet" så sa tanterna att det kallades för lill-lördag (jag var tvungen att avstava för det kan väl inte vara tre L i ett  ord). I alla fall är det gött att det är onsdag, några dagar närmare semestern. I år har jag verkligen längtat och längtat, hoppas nu att det blir en bra semester....
Sonen med familj är på Gotland ännu och de har det jättegott, det är inte utan att jag saknar lille Tage ...klart att jag saknar hela familjen...älskar ju dem allihop så klart.
Igår kväll så var vi hos Gunsan och hennes man och fick oss en brak middag, vi var inte hos hennes man när han fyllde 60, Chrille jobbade kväll och jag ville inte åka själv,jag hade lite bråttom den kvällen, det var ju KF också och jag hade inte sagt ifrån det.
Men igår var vi där och myste, vi satt på deras fina altan som är inglasad med mycken trevnad, det var himla trevligt.
Gun berättade att jag vunnit på vinlotteriet, det har vi hållit på med sedan 1994, fem flaskor, det var väl inte dåligt. Vi använder oss av slutsiffrorna i jokern, den  dragningen som är den sista lördagen i månaden, i 18 år har vi alltså hållit på med det och en vinflaska i månaden....ja, jesses...vad flaskor. Å Gun sen då, som orkar hålla på med distribution osv, ja käre nå´n.
Igår på middagsrasten så gick jag ut en sväng och hittade ett gammalt "arbetarfik" som jag tog en kopp kaffe på, det var riktigt mysigt, gammaldags och trevlig personal. Det gör jag nog om snart.
Ikväll ska jag nog ta och pyssla lite, när jag kommer hem om jag orkar, jag hittade ju mingamla bästa bakbok igår i källaren, så då blev jag sugen på att baka nå´t gott också...jag vill så mycket, men när jag kommer hem efter 18 så brukar jag vara så seeeg,vi får la se...söm en sär här....Ha en fin dag, här skiner solen lite mellan molnen i alla fall.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar