onsdag 30 maj 2012

Jösses vad tiden går....

De här tama fåglarna åt ur handen..
Farmors lille snutt...
Samt värmen, den kommer och går....fort som bara den. Efter vår resa till Burg så längtade jag så mycket efter lille Tage så vi tog en sväng dit upp på helgen också och hälsade på. Vi tog en fin vårpromenad och gick ut och fikade med barnbarnet och fadern. Den lilla rara modern skulle ut och träffa några väninnor och fika med dem. Men den lilla krabaten Tage fann sig väl tillrätta med oss och sov i flera timmar. Mamman kom snart hem efter fikat och käre nå´n vad glad han blev då..Så nu har jag både klätt av och på honom och det har gått bra... Tisdagen den 22 var jag med jobbet på pensionsinformation i Nässjö. Vi åkte tåg och det var en av de här varma härliga dagarna, det var ju klart att tåget var 30 minuter försenat som vanligt men det gick ändå. Jaaa, suck, man blir inte rik på att gå i pension mer än på sin fria tid förstås, men det var intressant att få reda på avtalet. Den tiden närmar sig ju med stormsteg... På torsdagen var jag i det vackra Vadstena på konferns och det var en underbar dag , vi var riktigt kreativa och det känns bra. Dock blev det en lååång dag, så jag var rejält trött när jag kom hem. Nu i pingsthelgen var vi vid Bergs Slussar med våra vänner Petterssons. Varmt och vackert var det där. Vi hade gofika med oss och satt i gröngräset och njöt. De små fåglarna kom fram och var så tama att de åt ur handen på Chrille och Hugo. Tomas och Chrille var och masserade sig och Anki och jag och barnen var på Ikanohuset, barnen skulle ha examenskläder, de är så rara de där grabbarna så jag bara älskar dem som om de vore mina egna. På kvällen grillade vi en stund och såg på schlagern en liten stund. Petterssons skulle åka till Malex på kvällen. Vi ville inte följa med dit, jag vill vara hemma och ha det mysigt med dem jag känner och njuta av tillvaron. Å snart är den här veckan slut också, mannen jobbar natt och det är rätt tråkigt men den här veckan har han varit ovanligt pigg ändå. Ikväll fick jag ett ryck och bakade gifflar, kalljästa bullar och 40 kaneldrömmar. Nu tittar jag på fotboll med ett getöga, ska snart gå och lägga mig, ska bara pussa lite på gubben först. Jag tror att John Blund redan står i farstun, redo med sin sand...God natt och ha en finkväll....Heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar