tisdag 1 maj 2012

1:a maj......

årets första-maj märke...inte så fint som de brukar vara, gillar mest när de är runda... -" Första maj, första maj varje sliten kavaj blir en mantel av strålande ljus, varje trött proletär glömmer mödornas här och går drucken av vårvindars rus."- Ja, idag har jag varit på demonstration, som vanligt den 1:a maj. I ett strålande solsken och en musikkår som spelar så himla bra! Vi har ingen första-maj marsch och det tycker jag är synd, jag gillar att gå i tåget, det har jag gjort så länge jag minns. Men det är trevligt att samlas på torget också. Igår kväll så var Ekstams hos oss, vi hade sällskap till Parken för att se på musikkårer, manskören som sjunger in våren och brasan. Trevliga, härliga traditioner.... Först åt vi lite gött hos oss, jag gjorde plankstek, mannen och jag firade ju 10 årig förlövningsdag. Kvällen bjöd på värme och sol, men så fort solen gick ned så blev det kyligare. Vi var kvar till vi frös för mycket, sedan gick vi hem, var och en till sitt, som han sjöng, Uggla. Jag hade tvättat sängkläderna så det var urrivet i bädden, så jag fick bädda när jag kom hem och då la jag mig samtidigt. Så när fyrverkeriet drog igång så vaknade jag av en jäkla smäll....Då var klockan 22,00, mannen stod på trappen och tittade på det, vi bor ju rätt nära parken. Det har varit såååå skönt att vara ledig i 4 dagar.....bara tre arbetsdagar kvar i veckan och på lördag bär det av till Tage med familj....härligt. Ha nu en alldeles underbar maj månad och var rädda om er....

1 kommentar:

  1. Kommer ihåg att jag alltid fick 1:a maj märken av mormor med någon gammal gubbe på , inte alls så fin som din !
    Men jag var mäkta stolt över dom och mormor som alltid gick i tåget !!
    Hoppas du haft en fin helg !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera