måndag 30 april 2012

Första campingen gjord...

Farmors ögonsten.....
Lite pyssel har jag hunnit med också
med vår husvagn. Vi packade på lördagsmorgonen och åkte till Eksjö och ställde upp vårt ekipage över natten. Det var en liten fin camping,Chrille valde en plats som var lite ifrån de andra eftersom det var första gången.Men det var en jättebra plats vi hade sjöutsikt hela tiden och lördagen var en vacker dag med sol och diverse aktivititer inne i centrum. Vi packade upp och donade lite sedan kom våra vänner Ekstams på besök och vi åkte in till stan och spatserade lite. Fikade på Lennarts fina konditori. Det var en hel del jippo inne på torget och Chrille var tvungen att köpa en kabel till vår tv i vagnen. De var så klämmiga i radioaffären att de gjorde en åt oss. På kvällen så grillade vi och tog oss ett glas vin, när vi skulle öppna vinflaska kom vi på att vi inte hade någon korkskruv, så mannen fick springa in till grannarna och låna, de höll på att skratta ihjäl sig åt oss....orutinerat tyckte de... Men jag kokade färsk potatis och gjorde sallad, mannen grillade och vips var det klart, mannen skulle gå ut och hälla av potatisen och han är livrädd för värme, så han tappade ut alla potatisarna i löven, så vi fick lite extra salladsblad på potätera, men goa var de. Vi sov så gött under natten , regnet smattrade på taket och jag fick springa ut till toan, som låg i servicehuset en bra bit ifrån oss, tur att det nästan var uppehåll då i alla fall. På söndagsmorgonen så åt vi en god frukost och sedan gick vi en skön långpromenad innan vi packade ihop inför hemfärden. I Eksjö regnade det, men när vi närmade oss världsmetropolen så kom solen och värmen och den är kvar ännu.... 12 grader varmt o sol kan man väl inte klaga på. Jag är ledig idag och har fixat lite i tvättstugan och varit på mejeriet och inhandlat ost. Strukit in alla dukar som jag tvättade för ett tag sedan...så lite redighetminister har jag varit idag också. Idag firar vi vår 10-åriga förlövningsdag, mannen och jag....käre nå´n, det känns som om det vore igår...att han har stått ut.... Ikväll kommer Ekstams och firar med oss, det ska bli trevligt, sedan går vi till parken och ser på brasan och kanske tar oss en svängom... Ha en fin valborg och en jättefin 1:a maj alla....

1 kommentar:

  1. Mysigt med premiärtur. Jag har luftat vår vagn idag och snart så ska den skuras rent. Vår premiär för iår blir nog inte förrän vid midsommar dock.

    Kram Tesa

    SvaraRadera