torsdag 12 april 2012

Sådärja....nu är det

Tage tränar på att vända sig...


Kortet
Snart fredag igen! Fasiken med vad veckorna går, men det här har ju varit en kortvecka, så det är klart att den har gått fortare än vanligt.
I morgon är det ju faktiskt fredagen den 13:e, eftersom jag är lite skrockfull så vill jag inte utmana ödet utan tar det liiite försiktigt i morgon.
Jag ska på möte på förmiddagen, ett roligt möte, om äldreomsorg i länet. Riktigt intressant.
På eftermiddagen ska jag gå på massage, sedan ska jag till Anki med en liten present hade jag tänkt, hon går ju där sin gamla gipssko och svullna fot.
Idag är Tage 3 månader, lille gullesnufsen. Hoppas modern har ätit lite tårta så han får lite tårtmjölk idag och fira med.
Jag fick ett litet pysslarryck häromkvällen och gjorde ett litet kort, som jag ska skicka till en kamrat som jag ofta får åka med hem på kvällarna efter våra möten.
Idag, jag förstår det inte själv, så fick jag ett himla ryck och började städa så ini i den när jag kom hem. Mannen hade lagat mat och jag drog igång dammning och städning , ut med mattor och torkade alla golv. Snabeldraken körde mannen runt med.
Undras just vad det tog åt mig...men nu är det skönt. Jag spelar alltid på steron i högsta volym när jag städar, helst gamla schlagers och sånt. Idag var det 70-tals låtar från 10 i topp. Jag har vrölat och sjungit så jag har ont i halsen.
Sonen ringde och pratade en stund när han åkte från jobbet, han hade varit ute och joggat och vridit till skanken så den var svullen och blå i fotknylan. Sådan himla otur, hoppas det ger med sig snart.
Nu ska jag läsa på lite till i morgon...Ha en fin natt och en fin helg och ta det lite lugnt i morgon.....

1 kommentar:

  1. Tack för att du tog dig tid att skriva och kul att du gillade mitt pyssel. Alltid roligt att höra att du testat ngt av mina stölliga tips;)
    Tack även för påskhälsningen, hoppas ni hade det bra.

    Ha det bäst!
    Kram Tesa

    SvaraRadera