torsdag 26 april 2012

Statsbesök och födelsedag

Kan man bli annat än go o gla av en sån liten snutt????
Har jag hunnit med sedan sist jag skrev i bloggen. Samt att jag var på after work med mina arbetskamrater,men det var inget som jag tyckte var så värst roligt. Vi satt bara och pratade jobb och drack lite öl eller vin. Jag för min del gillar ju varken vin eller öl så jag tog en drink. Den var god i alla fall. Så jag blev inte så gammal på den A:W:en, jag var lite trött och seg också.Låter precis som om jag skulle vara världens tråkmåns, det både hör och ser jag, men det är jag inte (tycker jag inte själv i alla fall) På fredagen så mötten mannen upp mig i Mjölby så vi kunde handla till kalaset vi skulle ha på lördagen. Jag fick för mig att jag skulle göra pastasallad och foccacia bröd. Sagt och gjort det gjorde jag.... Men innan det var läggdags på fredagen så gjorde jag några tårtbottnar som jag skulle fylla på lördagen. Klev upp klockan 6,30 på lördagen och fdrog igång foccaciabaket, kokade pastan och skar ihop det som skulle vara i. Jag kokade så himla mycket pasta så det blev sallad i både syltgrytan och i en stor degbunke....lite överdrivet kanske, men jag vill att mina gäster ska bli mätta när de kommer hit. Snart var klockan lunchdags och då kom lille TAGE på besök till sin farmor. Han låg i vagnen och sov så gott när Lovisa kom med honom gåendes , fadern kom lite senare med bilen. Den lille krabaten vaknade efter en stund och var på ett strålande humör hela dagen, han charmade alla med sitt goa leende och jollrande. Jag blir precis varm i hjärtat när jag tänker på honom. Han var vaken nästan hela eftermiddagen, sov bara en liten stund. De åkte tillbaka till hufudstaden vid 19-tiden på kvällen och den lille snutten hade blivit så ledsen och gråtit på vägen en lång stund, så de fick stanna och gå ut en sväng med honom sedan sov han som en stock ända hem. Den här veckan har jag varit på jobbet så mycket att jag knappt haft något att göra, jag har inte så lång startsträcka om man säger så, jag gör allt på en gång, det måste hända något hela tiden. Det har inte varit så mycket möten den här veckan, bara lite grann men i morgon blir det heldag .... Hemsjukvården...hemsjukvården....läste igenom ett missiv idag, jag vet inte för vilken gång i ordningen, jag tror det var över hundra sidor. Nu ikväll har jag haft en "gammal" väninna hos mig på lite afternoon tea, vi skulle träffas och prata lite . Jag gjorde varsina landgångar och så drack vi ett glas vitt vin till det. vi hade det riktigt trevligt, men när klockan var lite över 19 så slog tröttheten till och hon gick hem till sig och jag satte mig här. I helgen hade vi tänkt att vi skulle ut för första gången med våran lille husvagn....hoppas nu att det blir väder. Vi skulle köpa stolar till förtältet i söndags på Biltema, men de var slut förstås, det enda Biltema det fanns på var i Botkyrka.....så jag ringde till sonen och bad honom fixa stolar till oss, så nu är det gjort. Sååå gulligt av honom att dra iväg och fixa det. Nu vill det till att vi kan resa förtältet...haha.. Näää..nu ska jag läsa lite i min nya scraptidning och i den nya "Hembakat" som kom med posten idag.. Ha en fin afton och må så gott.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar