söndag 15 april 2012

Pysslat lite fram på kvällskvisten...

Väskan, den har magnetlås...


sidan...


Nu är snart helgen gången , det går med vindens fart, som han sjöng, han Ledin.
I lördags så var vi bara ute och handlade lite på dagen, sedan var vi hemma den mesta tiden.Mannen var ute och sprang lite, han gillar ju det och jag lagade mat och pyntade lite och grejade som jag brukar. Medans jag kokade potatis så smällde jag ihop en kaksort, de blev jättegoda, små formar med nougat och kokos på toppen. Kan bli bra att ha nästa helg.Sedan blev det tv-dags och pizzatajm, jag gjorde egen pizza, den blev god, men jag höll på att bränna den, fasen med, de sista minutrarna går så fort.
Idag har jag varit en riktig redighetsminister,det började med att jag strök in all tvätt på morgonkvisten sedan vi gick tipspromenaden på morgonen,efter det gick jag ner till blomsterhandeln och fixade en blomma till en vän. Där blev jag bjuden på kaffe, bra blomsterhandel vi har här. Sedan skyndade jag mig hem och drog igång med att storstäda i sovrummet, tvättade fönster, lister och tavlor, duschade blommor och bytte i sängarna, gubben fick dammsuga och sedan gnodde jag av golven uppepå. Jösses, vilken energi jag hade där ett tag, kanske det är rosenroten som gör verkan nu.
Mannen fick laga mat så jag skulle hinna färdigt. Den lille raringen gick till jobbet redan klockan 16 idag. Han ska jobba hela natten sedan. Jag har även hunnit med lite politiskt arbete i eftermiddag med, det tog ett par timmar.
Sedan satte jag mig i pysselvrån, jag fick för mig att jag skulle fixa till en liten väska som jag ska lägga något i och ge bort. Det tog en liten stund, det var så jäkla jobbigt att klippa i pappen, men det gick. Det var roligt, nu har jag lim och färg på hela fingrarna, men det slits bort sen.
IKväll ska jag var lite onyttig, jag har gjort dipsås så jag ska dippa chips och gurkstavar till tv en stund, det tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av....
Ha en fin afton och hoppas att ni får en fin måndag och att våren nu äntligen kommer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar