lördag 12 maj 2012

Härliga lördagsmorgon...efter en

Litet grattiskort......
Litet kort jag gjorde...
jättetrevlig fredag. Vi for till Ullared ganska skapligt tidigt på morgon, jag och mina kamrater,Mats, Micke och Tove. De hade ju fått åka runt halva östergötland innan de kom hit för att hämta mig. Från Åtvid till Kisa sedan över Malex hit till mig. Resan gick jättebra, vi fikade medhavd matsäck vi Vätterns strand, nästan, vi satt eller rättare sagt stod, vid ett fikabord som låg på en hög kulle och rakt nedanför låg Vätter, dimmigt och vackert var det. Blåste friska vindar i trynet på oss och kaffet svalnade fort i koppen. Vi kom ner till Gekås, inga köer och ganska så lugnt med folk var det. Vi hade en jättetrevlig dag helt utan stress och måsten. När klockan var 13,15 så var vi redan på återfärd hemåt igen, bara ett avbräck på MC Donalds i Jönköping för lite inmundigande av lite föda. Ändå hade vi hunnit med att fika en gång på Gekås. När jag kom hem så packade jag upp och la upp skankerna ett slag, sedan kom lilla brorsdottern med sambo och hälsade på. Hon ska fara till London nästa helg, Kristi Himmelsfärdshelgen, så hon ville låna min braiga ryggsäck till handbagage. Framåt aftonen kom Ekstam, vi var på konsert med Sångarbröderna, Rock in Box hette det, det var göööörbra!! Massor med gamla kända hårdrockslåtar framförda av olika solister med bravur och med kören. Det var låtar från Noice, Gyllene Tider, Ulf Lundell, m flera....Ebba Grön...ja, jag minns inte alla. Vi klappade heänder och sjöng med av hjärtans lust, nästan så det värkte i nävarna. Efter konserten så gick vi till pizzerian och åt lite pizza. Jag tog en taco pizza, det var den vidrigaste pizzan jag någonsin ätit, den var sååå stark så läpparna svullande upp som med botox , kunde bara ta tre tuggor, sedan fick det vara, så den blev jag inte feter av....får skylla på nå´t annat. Idag ska vi åka till Tranås på lång loppis och finfika, med musikkårsmarsch....kul! Rapport om fynd eller så kommer senare...hoppas nu att vädergudarna är nådiga mot oss.. Ha en alldeles underbar lördag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar