söndag 13 maj 2012

Söndagskväll och....

Loppisfynden....
Cup cakes
Brödpåsarna...
väntan inför Mästarnas Mästare som vi brukar se innan vi slår ihop de blå för kvällen. Idag har vi varit redighetsministrar både mannen och jag, när han klippte gräset så bakade jag cupcakes och lagade mat och tvättade, visserligen sköter tvätten sig själv, men det är gjort i alla fall. När vi ätit och provsmakat cupcakesen så slog paltkoman till med full kraft. Jag la mig på soffan och tittade på en film på Tv 4 film, den var jättebra, jag somnade inte en enda gång. Efter den vilan så var vi hos Claes och Mona och fikade, Claes fyllde år idag och de hade haft kalas med barn och barnbarn. Vi satt på deras altan ni värmen och njöt i ett par timmar. När vi om hem så tog mannen cykeln och gav sig ut ett par timmar, jag hängde tvätt och satte mig vid pysselbordet. Jag har gjort några kort idag, ett till Claes förstås och så ett som vi ska ge till en nyfödd. Igår kväll gjorde jag färdigt de berömda brödkorgarna som jag började sy på i veckan och fick sprätta upp tre gånger. Jag tog med beskrivningen till Carina i går eftermiddag och bad henne förklara. Hon var tvungen att ta en handduk och vika för att kunna förklara för mig hur de menade, men nu så har jag sytt två stycken, jag tänkte ha dem i husvagnen och när vi fikar ute, man kan ju vika ner kanterna så inga flugor eller getingar kommer in i den, fiffigt. Jag var så redig att jag sydde in filt i botten för om man värmer bullar eller rostar bröd så håller ju värmen lite. På loppisen i går så fyndade jag 6 glas och en liten leksak till Tage, en pedagogisk sak med kular att flytta runt på en ram. Den blir nog bra att ha när den lille parveln kommer hit. Jag ahr skypat lite med dem ikväll och han var på världens charmigaste humör, skrattade och grejade hela tiden. Jättekul! Nä, nu blir det att sätta sig i soffan och njuta en stund innan John Blund grusar ner...... Ha en fin söndagskväll.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar