tisdag 8 maj 2012

Den här helgen gick med

Lille Tage i sin nya keps....
raketfart....På lördagen var vi i hufudstaden och hälsade på lille Tage och hans föräldrar. Vi fick för oss att åka buss, det var görbilligt. Vi betalade 380 kronor för två personer tur och retur Vi for iväg på morgonen, vi blev verkligen beresta, resan gick över Vadstena,Motala, Borensberg, Linköping, Norrköping och sedan direkt till Stockholm. Men vädret var härligt och humöret på topp. När vi kom fram så möttes vi upp vid Skanstull och gick på fik och fikade med lille Tage. Familjen hade sovit på hotell över natten sååå världsvan han är den lille snutten. Vi fikade, sedan for vi hem till dem och umgicks ända tills det var dags att fara hem med bussen för oss. Lite bus och mys hann vi med ändå, den lille gullungen kissade på sin farmor, sedan nös han mig mitt i trynet och sedan fes han lite, när Per och jag skrattade så vi nästan grät så skrattade Tage riktigt ordentligt han också...såååå härligt! Per skjutsade in oss till cityterminalen så vi hann med bussen. Sedan var det samma resa hem men bakvänt.... I söndags hade vi tipspromenaden, det var vackert väder och mycket folk. Jag och en kamrat i arbetarekommunen hade gjort frågorna, vi bjöd på kaffe och varm korv ihop med Kommunal. Så jag var ute i friska luften hela förmiddagen och det var härligt. På eftermiddagen så sov jag i två timmar,på kvällen åkte vi upp till Sjökulla och fikade lite grann. Jag försökte pyssla lite häromdagen, det blev ett litet kort som jag missade att ta kort på, jag gav bort det till en arbetskamrat som tack för hjälpen. Om jag får säga det själv så blev det ganska fint. Idag har jag varit på möten hela dagen,kom hem klockan 20,30 ikväll, men det har varit en intressant dag, lång men intressant. I morgon är det möte hela dagen också....men på torsdag blir det jobbet och på fredag har jag semester och namnsdag och ska åka till Ullared...!!! på kvällen ska vi gå på konsert med Ekstams, det ska bli jättekul. Men nu hoppas jag att John Blund kommer och sandar mycket mer än vad han gjorde igår natt..... mannen jobbar natt....surt att sova själv.... God natt...

1 kommentar:

  1. Jäsingen vilken busstur haha . Åkte ni Blåklintsbuss eller ?
    Anders och jag har funderat på att göra det någon helg , de går ju tidigt ifrån stan så är man uppe i stora stan runt tio . Kul att få turista i sina gamla hemtrakter .
    Tage verkar är en riktig sötis , coola kläder !!
    Kram/lotta

    SvaraRadera