onsdag 14 september 2011

Vaknade så himla..

Här i skogen har jag plockat lärkkottar till min dörrkrans



tidigt i morse...drömde och rörde om allt möjligt idiotiskt. Vaknade med hjärtklappning och görhög puls. Tände lyset och låg och glodde en stund, jag hade inte någon bra bok att skingra tankarna med, utan den jag håller på med är en deckare med så mycket äckliga mord i, så det mår jag ju inte bättre av. Men som tur är så är jag ju rätt morgonpigg och stabil till naturen, så jag gick upp och la i en tvättmaskin, plockade in tvätten, skurade badrummet och duschade. Nu är klockan snart 07,45 och jag ska åka till Linköping på en konferens hela dagen.
Det blåser som fasen så jag hoppas att chauffören jag ska åka med är stadig på hand, jag kan tänka mig att det är tvåhandsfattning på ratten som gäller idag.
Tydligen har tidningen blåst bort för det fanns ingen idag heller....
När jag komme rhem så tänkte jag göra färdigt dörrkransen som jag började med i går kväll, orkade inte så mycket med den för jag kom hem så sent, hade farit runt på flera olika möten hela dagen. (tror att det var därför som jag drömde och rörde så dant)
Jag har lovat att frisera den lille mannen också idag så det är bäst, för nu börjar han bli rufsiger i skallen.
Nu ska jag ta en kopp kaffe, Arvis Nordqvist, innan jag drar iväg i blåsten..
Ha en bra dag...håll i hatten och klä dig väl....

1 kommentar:

  1. Ja jisses va det blåste .Jag var ute och jagade soptunnan en massa gånger ute på parkeringen . Tur det inte var nån som körde på den ! Så hade man väl fått stå till svars för en irrande soptunna med , som om man inte har nog med sig själv, ha ha .
    Ha en riktigt trevlig helg nu !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera