onsdag 21 september 2011

Två vänner fyller år idag....

Kakorna..


Min tolkning av Inspiras fröpåsar..



Eriks burk....



både min väninna Carina och min väninna Ankis son, Erik, min gudson fyller 14 år idag. Käre nån, men det var nästan så att jag fick en kram av honom, ett år till så blir det nog en björnkram....
Jag skulle göra ett kort till honom men det blev så jäkla fult så jag slängde det. Istället tog jag en glasburk och limmade papper på, lade i pengar och en liten vers som jag diktade ihop till honon, satte på ett hjärta och skrev "Hidden message" på och knökade på lite ull och satte på locket med en liten cirkel på. Det var ju inget mästerverk men han blev glad i alla fall. (åtminstone över pengarna)
Ide´n hittade jag hos Gurkiss, men hennes burk var såååå himla fin, så det går inte att jämföra på samma dag.
Jag har även gjort några små fröpåsar efter idé från Inspira tidningen, de var lätta och roliga att göra.
I söndags gjorde jag även några goda kakor som jag hittade recept på, men jag måste ju alltid göra på mitt sätt, men de blev himla goda. Jag tog med till jobbet och det är alltid uppskattat.
På tisdag i nästa vecka har jag fått tid på röntgen för kontraströntgen igen, hoppas jag nu blir av med min stomi. I går hade jag så jädrans ont igen så nu vill jag att det ska vara över.
Nu ska jag titta på Halv åtta hos mig en stund och ta det lite lugnt, tror jag.
Jag behöver ju inte hålla på i 120 knutar vareviga dag...det är rätt gött att slå rot i soffan också...
Ha en fin kväll.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar