söndag 11 september 2011

Redan söndag och ..

Redighetsministern själv i sjumilastövlar


En bit av tipspromenaden...

Mannen på språng med paraplyer till oss...


Våran Husvagn...snaaart...


köksdelen i Adoran...


det regnar som bara den nu.
Den här veckan vet jag inte vart den har tagit vägen. Dagarna bara svischar förbi och fredagen kom så snabbt att jag bara hann blinka tyckte jag.
Mannen jobbade natt men han bytte skift så han kunde följa med mig till njurstensenheten på fredagmorgonen. Den här gången så gick det ganska bra. Jag fick se bilder på hur stenarna låg i njuren och den som de sprängde förra veckan hade blivit krossat så den var på väg ner i urinledaren. Så nu behövde jag inte göra det vedervärdiga som föregick sprängningen förra veckan utan nu var det "bara" sprängning. Det tar en timma och de skjuter 3000 skott. Lite ont gör det emellan åt, men det står jag ut med bara det blir bra. Så nu har jag stomin kvar till jag har varit på kontraströntgen igen och de ser om man kan ta bort den...ja, jösses, vad omständigt och trööökigt det här är.
Men det går väl an, det finns ju de som har det värre.
Igår på lördagen så åkte jag, mannen och min väninna Karin till husvagnsmässan i Jönköping. Henry kunde inte följa med, han fick jobba i helgen med en avstängd väg i Stockholmstrakten på nätterna.
Men Chrille fick ta med sig damerna på en lusttur och det gick ingen nöd på honom. Vi hade fika med oss och stannade efter vägen och fikade lite. Liiite skavsår i öronen fick han nog under färden men det tål han....
Väl framme vid Elmia i Jönköping så var det hur mycket folk som helst. Det var även en annan träff där som var för att hylla Stefan Liv, hockeyspelaren som omkom i flygolyckan. På radion sa de att det var 8000 som var där...så då kan man ju räkna ut hur mycket folk det var i Jönköping just den här dagen med både husvagnsmässan och den andra ceremonin.
Men vi kom in och gick runt där och käre min tid vad husvagnar det finns...en del är som rediga hus och en del husbilar är så stora som långtradare.
Men....nu är vi med HUSVAGN!!! Äntligen, en fin liten Adria Adora,542 UT, så fin beteckning har den ....
Så kuuul det ska bli, men vi får tåla oss till i mars, då får vi den, får och får, men i alla fall...
Nu blir det planeringskonferenser med våra vänner.....
Jag har drömt allt möjligt lustigt i natt.....
Idag har vi varit på tipspromenad, det var skogens dag, så den var förlagd till en promenad vid skjutbanan, när vi åkte dit så kom det två älgar och sprang vid vägen. Vi fick prova på att skjuta med ett gevär och några skott...det var görsvårt, särskilt om man gjorde som jag, blundade med fel öga...När vi hade kommit en bit in i skogen så började det ösregna, men den lille mannen sprang tillbaka till bilen efter paraplyer till oss. Medan jag väntade så var jag livrädd att de där stora älgarna skulle dyka upp. Usch, fy fasen jag är ingen skogsmänniska, jag gillar doften av skog och mark och tystnaden, men inte småkryp och stora kryp..brrrr...
Men vi blev förplägade med både kaffe och göööööööörstora kanelbullar, kepsar, pennor och allt möjligt vid slutet av promenaden. När vi kom till bilen så hade det slutat att regna....
Vi köpte rökt fisk av vår "gamle" fiskrökare och det ska vi ha till middag idag....mannen är visst redan hungrig....frågade om han skulle skala potatis nyss...
Oj, nu sken det in en liten solstråle genom fönstret...hur har den kunnat hitta hit....
Ha en bra dag......

2 kommentarer:

  1. Glömde svara dig på frågan, vad är kissingtekniken?
    Det är när man stämplar sin stämpel på en platt gummistämpel och sen stämplar den platta stämpeln på ett papper. På detta vis får man fram ett spegelvänt motiv. Hoppas du förstod;))
    KRam Tesa

    SvaraRadera
  2. Jag gillarn skarpt,,,,vagnen alltså. Skitsnygg o fin. Ska bli kul när Ni får den. ha det gott. KRAM Anki

    SvaraRadera