söndag 4 september 2011

Lugnt och tyst på ...

Gullebarna...


söndagsmorgonen..
Sitter här och filosoferar om hur trevlig den här helgen har varit.
I Fredags kom ju sonen hem och då hade vi bara en myskväll med god mat och småprat. Jag lagade till plankstek med fläskfilé som vi åt och blev proppmätta av.
Sonen hade haft en riktigt stressig vecka så vi var inte uppe så himla länge.
På lördagen sov karlarna så länge de orkade och jag kollade på en film på morgonen, jag vaknar ju jämt så tidigt. Efter en lååång frukost så åkte vi upp till Sjökulla för att hälsa på, men där hade de redan gjort sig i ordning för en övernattningstur på Sommen med sin fina båtar så vi var bara där en liten stund.
Efter det så åkte vi till Mona o Claes för att få lite fika innan sonen och jag skulle åka till Malexander och tittat på bröllopet som jag gjorde ett kort till. Killen som gifte sig och sonen är släkt och barndomskamrater.
Mona och Claes blev riktigt glada när vi kom och fikade, det är roligt, Mona och jag är som gamla systrar. Vi är ju egentligen f.d. svägerskor men vår vänskap har hållt i alla år...
Sedan for sonen och jag till Malexander, den lille mannen ville inte följa med, han tyckte inte han kände paret och deras släkt så mycket som vi gjorde så han gav sig ut på sin löprunda istället.
Vädret var ju underbart och lika rart var brudparet.Brudgummens syster spelade trumpet under inmarschen, helt fantastiskt och brudens syster och brudgummens ena bror framförde en vacker sång och gitarrspel efter akten. Tårarna rann utefter kinderna, det var så vackert....
Eftersom brudgummen spelar i musikkåren så kom musikkåren och marschade och spelade en stund för dem utanför huset.
När vi hurrat och grattat så for vi hemåt igen, sonen och jag, men först stannade vi och köpte varsin glass på macken. Sonen blev attackerad av en jäkla geting så när han slog efter den så for glassen all världens väg utan att han hann ta en tugga,så han fick köpa en ny.
När vi kom hem så rensade vi all svamp som Chrille plockat åt sonen , förvällde den och frös in den åt dem. Sedan var det kväller igen efter en härlig dag tillsammans.
Vi åt lite gott, kyckling i ugn och potatisgratäng.
Sedan såg vi på filmen "Hur många lingon finns det i världen?"... Vilken underbar film... så härlig och varm...se den mamma om du inte sett den..(jag skriver mamma eftersom jag vet att du läser mina tramsigheter)
Ha en fin söndag, vädret ser ju ut att bli fint...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar