torsdag 4 augusti 2011

Ullared, Kvarnvägens playa...

Nödstopp på hemvägen..


Fikapaus på Isabergs rastplats



Det är vad vi har hunnit med de här dagarna. I tisdags åkte vi till Ullared, mannen och jag. Vi åkte vid 5-tiden på morgonen och stannade efter vägen vid Isaberg och fikade. När vi kom fram så hade de inte öppnat ännu och det var kö. Mannen parkerade bilen och jag tog vagnen och gick i sakta mak mot ingången och fick följa kön, runt, runt, till slut var jag tillbaka på parkeringen, käre nån, det hade ju varit bättre att stannat kvar där tills de öppnat. Folk är ju som tokiga att trängas in, jag blev nästan överkörd av en käring som tyckte att jag inte gick tillräckligt fort....
Men det tog 5 minuter att komma in och innan lunch hade jag handlat allt färdigt. Jag säger jag, för mannen behöver ALDRIG någonting. Men i alla fall så behövde jag nya gardiner till kök och rummet, handdukar,tallrikar (ja, dem behövde jag egentligen inte, men de var så vackra),bh:ar, en kjol och en tröja. Presenter och lite annat smått och gott.
Vi var även på Panduros outlet så jag hittade lite scrapsaker där som jag "behövde".
När vi lastat in så bestämde vi att vi åker till Smålandsstenar och ser om vi kan äta något där. Mannen hade hunnit att fika inne på Gekås, men det hade ju inte jag hunnit....
Vi stannade på Edvins i Smålandsstenar, det kan jag rekommendera, inte alls dumt. Det var lite av en buffé till dagens som var jättegod.
På hemvägen stannade vi bara till för en liten paus och mannen blev som alla andra män vid vägkanten, nödig...
När vi kom hem och hade packat upp så blev jag så trött så jag la mig på soffan och somnade som en stock.
Igår på eftermiddagen var vi på Playa del Kvarnvägen och mannen badade i poolen och jag satt och läste. Sören och Carina jobbade, men de kom hem ganska snart. Jag hade satt på potatis för vi tänkte bjuda dem på grillkväll när de kom hem men de skulle iväg till Vadstena på nostalgiafton med sonen och sonhustrun, så det får bli en annan kväll.
Vi grillade lite hemma när vi kom hem, då kom brorsdottern och hälsade på precis lagom, det var jättekul att hon kom, jag har inte sett henne på länge, den lilla raringen. Hennes sambo var och fiskade kräftor, hoppas att de fick några.
I dag ska mannen jobba och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig för ännu....har ju semester denna vecka och nästa vecka.
Lite sugen är jag på att baka kakor, det var så fina recept i Hj och Allas denna vecka, så det ska jag nog pröva på...och sedan göra några grattiskort.
Ha en fin dag alla och njut av solen om ni kan.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar