lördag 6 augusti 2011

Party i går kväll...

Framsidan, sparsamt dekorerat, men fin ändå tycker jag...

Inuti...har stoppat ett litet kort i fickan..(mall från Tesa)

Inuti, kortet som säger mycket..

Presenten från grannflickorna.


I går, fredag, så var mannen och jag i Mjölby på förmiddagen för jag behövde fixa till mina glasögon, de tryckte bakom öronen. Så vi for in dit och de fixade till det, det tog 2 minuter och idag åker de ner på näbben istället...så nu får jag väl åka dit igen.
Efter det blev det en snabbvisit hos svärmor med man, för Chrille hade bråttom hem, han skulle ut och springa innan han började jobba. Han började klockan 14.
Så på eftermiddagen bakade jag några kladdkakemuffins. Jag hade pratat med Anki på affären och jag var välkommen ner till dem på kvällen om jag ville en stund. Det ville jag ju gärna så jag satte sta att göra en liten gåbortspresent till henne. Hon brukar tycka att det är roligt när jag pysslar lite till henne, säger hon i alla fall. Så jag gjorde ett tea light kort till henne, jag hittade en beskrivning på nätet i en blogg som jag hade sparat.
Den var jättekul att göra och det kommer jag att göra fler, det blev som en liten bok.
Vi hade en trevlig kväll, vi åt goa varma mackor och såg på en film som var totalt värdelös...Hanna...hette den och ja vad ska man säga, Anki somande och Tomas och jag satt och glodde, vi var ju tvungna att se slutet. När klockan var halv tolv var chips, film och ostbågarna slut och jag skulle gå hem. Anki vaknade och följde med mig nästan ända hem, det var en underbar, ljummen afton. Så rart av henne att sömndrucken gå upp och på svullna skanker följa sin kamrat hemåt.

Häromdagen låg det små "ugglor" i brevlådan som grannflickorna gjort till mig, efter att jag lagt några Helge Uggla i deras brevlåda och önskat dem trevlig sommar. Jättekul!!
Mannen kom hem strax efter 00,00 och vi småpratade en stund, sedan somnade jag som en stock....
Nu klipper mannen gräset och jag ska gå och duscha och tvätta håret....(avskyr att tvätta håret just nu...*ryser*)
Ha en fin dag och hoppas att solen lyser lite idag också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar