söndag 28 augusti 2011

Sådärja...nu är vi..

Lite vinster....


Chrille på Pampas krog i nyinköpt regnjacka..


Regn..regn...regn..

Fest hos Ekstams


hemma igen från en trevlig men genomvåt dag i Göteborg. Vi åkte hemifrån klockan 08,00 på morgonen och det var ett strålande väder hos oss. Men ju närmare Götet vi kom så blev det molnigare och gråmulet på himlen, rätt vad det var så blixtrade det till och small i ett, usch det var otäckt. Vi var precis vid rastplatsen i Ulricehamn då, så bussarna stannade för fikapaus. Jag gick i alla fall inte ur bussen utan vi fikade i bussen, det både regnade och haglade och blixtrade i ett.
Vi kom i alla fall till Göteborg och mannen och jag tog en spårvagn till Nordstan för en shoppingrunda.Vi gick där och drog och gjorde diverse inköp men vi tröttnade efter ett par timmar och gick till en liten servering och åt en pastabuffé. Det var riktigt gott och vi var ganska hungriga. Regnet, det gjorde inget uppehåll, det hade säkert timpenning...så vi tog en spårvagn tillbaka till bussarna, de skulle öppnas vid 16,00-tiden. Jag hade i alla fall varit så smart så jag hade tagit ombyte med mig,så jag bytte om och vi satt en stund i bussen och småpratade, Sedan gick vi in på Liseberg och gick runt där, ingen av oss är ju intresserad av att åka några karuseller eller nå´t så tiden blev ganska dryg där inne. Men vi hittade en fantastisk utställning som handlade om Evert Taube, det låter säkert lite pensionärsvarning på det, men det var hur trevligt som helst. Det började med en film om hans älskade Vinga och filmen var tredimensionell, så jag blev livrädd när vågorna kom och en båt blev till vrakspillror, jag fick stå och blunda ända till mannen sa till mig att solen sken igen. Häftigt! Sedan gick man runt i 8 olika rum och det var alla möjliga skådespel i rummen, ett var en bar på Pampas med skuggspel och berättelser, jag försökte fotografera men det var svårt att få med skuggspelet på bild. Det kändes som om man var omgiven och deltog i krogens alla upptåg. Jättekul.
Sedan gick vi runt och spelade på chokladhjul och annat, jag vann en aladdin, en twistpåse och en malacoväska. Chrille vann en påse dajm.
Vid 19,00tiden var vi hungriga igen så vi gick ifrån parken och in på en liten trevlig restaurang tvärs över gatan och där inmundigade vi en god måltid med dryck. Vi spenderade flera timmar till bussens avgång där, det regnade som sagt.....
När vi var där inne och jag satte mig så märkte jag att min omläggning av katern på ryggen hade lossnat så då fick vi försöka fixa ihop det med plåster osv. Så idag ska jag till VC och få ett nytt bandage...det blir skönt att slippa ifrån det där snart.
I fredag var vi på ett fint kalas också. Vi var hos Ekstams och grillad ihop med Larsson. Karin fyller idag, men vi kalasade i fredags. Det var riktigt roligt, det är det jämt när vi träffas och maten var supergod. Ugnsbakade grönsaker, goda såser och gott kött. Mums. Efter det kaffe, glass och ananaspaj.....

I´dag har jag kokat mer äppelmos på de sista äpplena på det lilla trädet...käre nå´n vad äpplen det har varit på det trädet i år.
Får väl göra en äppelpaj sedan också....
Nu ska jag på omläggning.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar