måndag 8 augusti 2011

IKEA är inte så dumt....

De rara gardinerna från Ullared...

Den nya symaskinen...

Kuddarna som jag snodde ihop av Ikea tyget..


Hyllan från Ikea...


I lördags fick jag för mig att jag/vi skulle åka till Ikea och handla lite, men se det ville inte mannen.
Så vi grejade lite hemma och på eftermiddagen kvällen var vi på playa Kvarnvägen och badade och fikade. Lite senare på kvällen så grillade vi och mumsade lite, Duvan hade jouren så han fick inga starka drycker. Carina och jag tog varsin cider i solskenet och de badade och blaskade allihopa. Inger kom lagom till kaffet så vi fikade på kladdmuffinsar och glass och kakor.
Carina och jag bestämde att hon och jag skulle åka till Ikea på söndagen om det inte var fint väder, för då skulle vi vara hemma. Sagt och gjort, det ösregnade på förmiddagen i går så vi fräste in till Ikea och trodde att vi skulle vara ensamma där, men herregud vad folk det kom. Men vi fyndade massor. Jag köpte min efterlängtade hylla, tyger som jag sydde nya kuddar av. Lite hushållsgrejer. Garderobsinsatser....skohylla...mm mm bra o ha saker.
Sedan var vi på Kappahl och fyndade på halva reapriset, shorts, toppar och underkläder. Ja, vi gjorde oss en heldag. Vi var tvungna att fika två gånger...
Idag har vi varit och köpt mig en ny symaskin , en Singer, så nu har jag sytt kuddarna fållat upp gardinerna som jag köpte i Ullared.
De var såååå söta tyckte jag.
Men eftersom jag var uppe med tuppen idag , vaknade klockan 03,00 så är jag rätt seg nu...ska nog vila en stund, mannen jobbar kväll.
Jag har varit och lagt om min stomi idag också, så jag får välan ta det lite lugnt nu....

1 kommentar:

  1. Alltid sköj att inhandla lite nytt, allra helst grejor som är ett måste ha,,,,Gardinerna var jättesöta o kuddarna sketa snygga. Ja symaskinen var rätt söt den me :O))))Ha ha ha /KRAM Anki

    SvaraRadera