lördag 13 augusti 2011

Cruising.....gofika och chutney...

Musikkåren...

Ekstams "nyfikade" på Wienerkonditoriet....

Gofikat...

Det här rara ekipaget var med i paraden..

Chutneyn...den ljusa hittade jag på..


Oj oj oj...vad mycket fina bilar det var i Tranås på cruisingen.Den ena finare än den andra. Vi strosade runt där och tittade på alla bilar och smet in på affärerna och fyndade lite.
När vi gick där och flanerade så sa Karin till mig-" Tänk, när vi var unga så var det detta som våra föräldrar var oroliga för, raggare och stora bilar, att vi skulle ut och åka i dem"- Så var det, men när man gjorde det så var det ju inget som man talade om hemma, att man både liftade och åkte med... Ja , jösses, nu är det ju mycket annat som är "farligare" för unga flickor.
I alla fall så fyndade jag lite på Kappahl igen, 3 toppar, ett par cityshorts och 2 par trosor.
Karin köpte skor, jättefina, en jumper. Vi hann också fika på Wienerkonditoriet.
Innan vi åkte hem så skulle Karin handla på Willys, när vi satt där och väntade så kom Malin och gick förbi, hon är så rund och go om magen nu, det är bara 4 veckor kvar.
När vi kom hem så var mannen så trött så han la sig en stund, men jag fick för mig att jag skulle göra äppelchutney, så det gjorde jag, det är ju ingen stor grej, det är ju bara att koka ihop, det tråkigaste är att skala äpplena. Jag gjorde två olika sorter, en följde jag receptet på, men den andra var jag tvungen att fixa lite själv, hoppas nu att de blev goda.
Nu är den lilla mannen ute och springer igen och jag ska ta och fixa till lite käk. Potatisgratäng och kyckling gryta får det bli.....
Ha en fin lördagskväll....och se upp för fullmånen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar