onsdag 10 augusti 2011

Fina fynd, lite pyssel och lagt in rödbetor....

Fynden från Vänner emellan...

Varken Karin, Gun eller jag vill vara utan potatis...

Framsidan på Karins pyssel...

Mittuppslaget på Karins pyssel...

Rödbetorna....


har jag hunnit med. Igår var jag på vänner emellan och fyndade igen. Jag hittade 6 kristallglas, höga , typ grogglas. Sex stycken små likörglas från Ittala tror jag de var, en bok och en virkad gardin, allt till det facila priset av 170 kronor.
På kvällen var jag ute med mina väninnor Karin och Gun och vi var på Sjökrogen i Tranås och åt. Vi hade en trevlig stund, vi satt ute och såg på hur båtarna for fram på sjön Sommen. Vi trodde att det var en form av en regatta. Vi gjorde en liten tur med bilen och såg på alla fina , vackra hus som byggts utefter stranden. Oj oj oj....
Men , jag skulle aldrig passa in där, men det är trevligt att se. Sedan for vi hem till mig och avslutade kvällen med lite gott kaffe och trevligt småprat.
Idag på morgonen så skyndade jag mig att göra en liten tea-lightask till Karin. Jag har ju fått min stora fina fjäril stans...den är underbar..Hoppas att hon blev glad för den.
Jag har även hunnit med att besöka en dagverksamhet som flyttat in i nya lokaler. Det var så roligt att se att de var så glada över sina nya lokaler.
Nu ikväll har jag kokat in rödbetor, ååååhhh det är ju så gott! Samt att jag har städat upp lite i pysselhörnan.
Jag måste ju hinna med att se på Leila bakar i kväll också, ett roligt program tycker jag.
I morgon ska jag baka lite muffins till min lille gulleman...
Sonen har ringt i kväll och vi har pratat en lååång stund, det är så himla roligt att prata med honom, jag blir alltid så glad när han ringer....hjärtat är bräddfyllt av kärlek när jag tänker på honom.
Snart kommer mannen hem efter sitt kvällsskift, det blir skönt. Jag tycker att det har varit kallt idag, så ikväll har jag bommat igen alla fönster....jag hatar att frysa.
Ha en god kväll och hoppas ni kan sova...snart blir det fullmåne igen...bäst att passa på att sova nu då....





2 kommentarer:

  1. Ljuvligt fint kort. Jättefin fjäril. Och jag gillar din kuddar här nedan. Köpte det tyget för ett tag sen och gjorde mig en väska. Flitigt använd:)
    Ha det gott!
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Vill se bilder!!!! På staketkortet;) Ha en skön helg. Själv ska jag fira min syster imorgon, hon och hennes sambo har fyllt 30.
    Får se hur pigg jag är på söndag;))
    Kram Tesa

    SvaraRadera