fredag 17 februari 2012

Vilken underbar dag vi har haft idag...

Underbara Koh Tao


Vi har varit pa utflytkt till Koh Tao. Vi blev upphamtade klockan 07.30 av en songthaew, en sorts lastbil dar man sitter pa flaket , men det finns saten att sitta pa. Kare nan, killen som korde , gasade sa vi holl pa att ramla ur i guppen. Carina var livradd, men jag alskar att aka med dem, det flaktar sa skont. Val framme pa piren fick vi aka med en stooor bat som skulle ta oss till koh Tao. Vi blev serverade kaffe och gifflar ombord och resan tog ca 1.5 timme.
Nar vi kom fram bytte vi till en mindre bat och darefter till en longtailbat som tog oss ut till snorklingen pa den lilla on. Nar vi skulle kliva i langtailbaten sa var ju jag tvungen att ramla ratt fram forstas, vi var ju mitt ute pa havet nar vi bytte bat, men det gick jattebra. Framme pa on skulle vi klattra ur baten, jesses, men det gick
-Det finns sakert en stege- sager mannen, men det fanns det inte. Det fanns ett GUMMIDACK att kliva pa, men Duvan o Guiden drog upp mig...
Ahhh, vad det var fint pa on och vad fiskar det var, jag snorklade inte, men de andra snorklade av hjartans lust. Sedan fick vi ta longtailbaten tillbaka, utan snubblerier osv, dar serverades en fin buffe med massor av mat och dricka. Sedan fick vi snorkla i en annan vik dar det var 10 meter djupt. Det var sa vackert, jag bara badade och simmade men Duvan och Chrille snorklade hela tiden. Carina och jag solade och badade, anda tills det kom ett stim med fiskar kring skankerna pa mig, -flytta pa dig, skrek jag till Soren...- jag maste upp....hahah...men det var underbart...Det gar bara inte att beskriva med ord.
Hemfarden avlopte jattebra, men Carina gillade inte Song thaewen da heller......
Nu ska vi proviantera lite, vatten och sa.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar