måndag 9 januari 2012

Rastlöser....

Bullar, bullar, bullar...

Ett av de enkla korten..


Enkelt men rätt rart ändå...

var jag när jag kom hem från jobb och efter omläggningen av stomin. Så jag drog igång och bakade bullar....saffransbullarna är faktiskt slut, vi har ätit upp dem iår. Jag smällde ihop en deg på en liter och gjorde både bullar med vanilj, kanel och kardemumma. Den lille mannen jobbar inatt så han hann inte få med sig några till jobbet, de börjar ju så förbaskat tidigt.
Här hemma hade vi snö och det var görhalt för de har ju inte skottat precis nånstans, så jag tog på mig icebugen när jag gick till tåget i morse, när jag kom till Norrköping var det inte en snögnutta där...så olika fast det bara är 10 mil emellan.
Igår gick vi på en långpromenad på förmiddagen. Det var så himla fint väder, vi stolpade iväg och jag var lite kaxig och sa att vi skulle gå en rejäl runda...tänkte inte ett skit på att jag har tappat ork och kondition under den här sommaren och hösten. Jag orkade knappt hem när vi hade gått en timme, men det ordnade sig, vi pratade lite med brorsdottern och hennes sambo i några minuter och det var vad som behövdes för att jag skulle komma i andra andningen.
Sedan gjorde jag två kort till min svärmor som hon ska ha till en som fyller år....
Nu ska jag ta lite bullar och mjölk och sedan ska jag se på Hinsehäxan....God afton på er!!!

1 kommentar:

  1. Men din toka , schava iväg så där ..ta´t lite lugnt !!
    Men vilka fina postlådor du , supersöta , vilken kul gåbortpresent !!
    Ha det gott !

    Kraam/Lottan

    SvaraRadera