lördag 28 januari 2012

Då är stomin...

väck då efter kontraströntgen. Käre min tid, vad det känns skönt!
I går på fredagen fick jag äntligen komma iväg och hälsa på lille Tage!! Vilken lycka, det går inte att beskriva i ord. Att se honom i verkligheten, det går utanpå allt, hålla honom i famnen och han tittar på mig med sina kloka mörka ögon. Underbart. Lite svårt att fatta att mitt barn har fått barn.....
Nu kommer det att bli jättesvårt att skiljas åt när vi åker hem åt vart sitt håll, det var det förut, men nu blir det värre.
Igår kväll när jag la mig så kom tårarna....Jag sa till den lille mannen -"bara de har stängt fönstret"- Å tänk vad gött han hade haft det under täcket bredvid farmor"-
Du är väl inte redig, svarade mannen, han vill väl inte ligga som du, som en kåldolme med alla täcken du har....
I morse vaknade jag med feber igen, jag tror att det är efter kontraströntgen, så blev det ju förra gången . Men jag har fått ner den till 37 nu istället för 38,7. Känner mig pigg, har städat kylskåpet, klippt mannen,torkat golv och strukit in lite kläder. Så så värst sjuk är jag inte.
Ikväll ska vi äta plankstek och mysa framför tv:n mannen och jag. Tänkte först fira med lite vin att jag blivit av med katetern, men det skiter jag i....kanske bättre jag tar en alvedon.
Ha en fin myslördag och njut......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar