onsdag 25 januari 2012

Det börjar dra ihop sig.....

Snart är det alla hjärtans dag, vår bröllopsdag

till röntgen på torsdag. Hoppas nu att jag får dra stomin då.Jag är ju fortfarande sjukskriven. Annars vet i tusan hur det går med vår resa....
I måndags kväll kom Carina hit på en liten visit, hon hade missat bussen hem, så Duvan kom och hämtade henne. Det blev en blixtvisit för jag skulle på en annan visit på kvällen.Men det var kul att träffas.
Igår fick jag en liten film på lille Tage som jag satt och tittade på 5 gånger i sträck,käre min tid, han är ju så lik sin far när han var liten och nyfödd. Till och med Lollo sa att det är nästan lite märkligt.
Annars går dagarna i sakta mak här....jag har i alla fall strukit in all tråkig tvätt, som jag knappt har tittat på föut. Nu är det fullt i alla skåp och lådor så nu får det helt plötsligt inte plats...
Jag måste erkänna att jag njuter av att ta fram nystrukna handdukar och örngott, jag kan inte förklara men det känns så rent på något sätt...
En skrynkliger duk vill jag heller inte lägga på, då kan jag hellre vara utan.
Förr i världen så vävde jag en massa dukar, de är rätt lätta att stryka och pressa till och sedan är det ju rätt kul att ha gjort dem själv. Jag hade ett tag mani på svart, vitt och grått, så det har ett antal av.
Idag är det rätt fint väder här så jag ska nog ta mig en lusttur upp till Vänner emellan och se om jag kan fynda något, jag såg ett tips på nätet igår hur man gjorde om gamla ljusstakar så de blev vita och lite shabby,bara jag nu hittar det igen...
Ha en bra dag alla och ta det lite lugnt.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar