söndag 8 januari 2012

Äntligen lite snö på...

Några stjärnor jag gjorde till jul...


Ekstams postlåda...


Svärmors postlåda....


Kaffebryggaren..


backen igen. Bara det nu får ligga kvar ett litet tag. Jag såg de små barnen åkte pulka av hjärtans fröjd igår eftermiddag när vi var hos svärmor och fikade.
I torsdags var vi hos Ekstams och åt jättegott, drack gott och spelade spel. Väninnan hade lagat rotfrukter i ugn och det älskar jag, kyckling till det och en julmustsås som var jättegod. Vi fick både förrätt, en cheesecake med god fyllning och efterrätt , glass med cognac och olika smaker på i ett högt glas. Det var både vackert och smakade riktigt gott. När maten är så god och fint upplagd är det en fröjd att äta.
Jag gjorde en liten postlåda till dem och fyllde med karameller, det har jag lärt mig av min mentor Tesa pysslar.Hon är fantastisk och jag bara älskar att klippa och vika papper, så om jag bara kan så härmar jag henne så mycket som möjligt.
Jag gjorde en liten låda till svärmor också när jag var i farten igår.
Till Karin köpte jag små pärlhyacinter, det passar ju nu när det går mot ljusare tider.
På trettondagen var vi på en liten fikautflykt med Karin och Henry. Vi var och tittade på husvagnar i ÖC. Åh, vad jag längtar tills vi får vår.....
Jösses, nu flög en fågel mot fönstret....måste bara se hur det gick...det gick visst bra.
Nu är domherrarna här igen och huserar, de är ena tuffingar mot de andra små kräkena måste jag säga. Susanna kallade dem för Dumherrar, det stämmer lite ibland faktiskt.
Häromdagen slängde jag ut en jättestor kladdkaka som jag bakade till annandagen och glömde bort när ställt dem på kylning i källaren, så nu har de mumsat ordentligt de med...
Själv har jag fått dille på nyponsoppa och grädde med lite biskvier och hur nyttigt är det....? Men ..åååhhh så gott!
Jag fick en kaffebryggare av mannen i julklapp och den har jag velat ha hur länge som helst...nu hörde jag att kaffet är färdigt, det tar bara 6 minuter att brygga en hel kanna kaffe...härligt!
Nu ska jag rosta lite bröd. dricka lite kaffe och sedan lura med mig mannen på en promenad i snöovädret....
Ha en fin söndag.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar