tisdag 22 november 2011

Tisdagskväll....

Planksteken är klar att inmundigas...


Goda råd....


ett av korten..


pysselköksbordet..


Hur i hundan kan tiden gå så fort. Fredagen som var , var det inte mycket med mig, men det ordnade till sig till lördagen då Karin och Henry kom hit och vi slog till och julpysslade lite. Vi åt plankstek så vi blev görmätta. Innan maten hade jag gjort en välkomstdryck, en margaritha, efter konstens alla regler, tvi vale vad den var äcklig....vi kunde knappt dricka upp den, vilken tur att vi inte är så begivna på spriten utan att vi kunde hälla ut den utan att blinka.
Men några fina julkort gjorde vi med hjälp av gubbarnas kommentarer....
Karin har bokat midsommar i Leksand åt oss, med våra husvagnar,det ska bli kul.
På söndagen hade vi tipspromenaden ihop med Kommunal och vi serverade glögg, pepparkaka och varm korv. Det är kul och uppskattat av de flesta. Efter det så var familjen Ekstam ch vi på "hemmet" och åt middag innan vi for till Kornettgården på julmarknad. En upplevelse från svunna tider, vi tittade på gamla läseböcker, som inte skulle bli godkända idagens läge som alla som lärde sig läsa i "Nu ska vi läsa" vet. Det fanns ett gammalt café med en jukebox som funkade, jag spelade"Miss mac Baren" med Tages...samt en massa julpynt och hantverk av alla de slag. Någon sålde tredimensionella kort, inte scrapbookingkort sa hon , utan tredimensionella.Jättefina var de i alla fall.
På hemvägen mellanlandade vi i Mjölby för att se hur den nyinvigda Coop affären såg ut...den var förstås fin, men inte särskilt billigt...ungefär som alla andra affärer.
Igår på måndagen så jobbade jag och var på eftermiddagen till Vårdcentralen och bytte stomin igen...
Lite lussekatter har jag hunnit med att baka också.
Idag har jag jobbat men har hunnit med att var på en visningslägenhet i Norrköping med HKR, KPR och sett en visningslägenhet , Bo Vital, där det visades en hel massa tekniska saker som kan vara till hjälp för de äldre i hemmet....helt fantastiskt vad det finns mycket hjälpmedel. T,ex en toastol som både tvättade och torkade baken....en fåtölj som hjälper till så att man kan resa sig jättelätt...mm.mm.
I morgon blir det möte x 2....sen vill jag ha ork till att baka lite pepparkakor.
Ha en fin kväll, nu ska jag slå ihop de blå om en liten stund...John Blund har knackat på för länge sedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar