tisdag 8 november 2011

I natt har jag

Bilden är från förra "statsbesöket" i hufudstaden...


åtminstone sovit som en stock...det var skönt. Låg inbäddad i två täcken, nattlinne, sockar och snarkade säkert som en gris, men mannen har jobbat natt så jag har ju ingen stört om inte grannarna eller någon på vägen hört.
Läste i tidningen i morse om att det var flera som blivit av med sina fina lyktor som de tänt på kyrkogården, käre nå´n , vad är det för mänsker som stjäl sådana saker? Jag har inte kollat på vår grav, men jag köpte en ny lykta i fredags och var uppe och tände den. Måste nog titta i eftermiddag så den finns kvar. Den som vi hade förra året var så ful och dan så den fick jag slänga. Lite respekt krävs väl på en kyrkogård i alla fall, eller kyrrgårn som vi sär här....
Nu ser jag fram emot fredagen då vi ska åka mot hufudstaden igen med våra vänner, Karin o Henry. Vi ska gå på matmässan på Älvsjö, Mitt kök, heter den visst. Det ska bli så roligt. Inte minst för att vi får träffa sonen och sonhustrun också, vilket jag alltid tycker är underbart. Den här gången ska vi inte våldgästa dem utan vi ska bo på hotell, vi har tagit en sån där coop-helg, himla bra måste jag säga.
Kanske, jag säger kanske,(skrivs med en glimt i ögat) blir det att vi går på en shoppingtur, Karin och jag....Ååååhhh vad roligt, jag behöver en ny väska för den jag har får inte min kalender plats i, beställde en och tänkte inte på formatet utan den var stor som ett halvt A4, får inte plats i min nuvarande väska....så tråkigt...så nu "måste" jag ju även ha en ny väska, helst en ryggsäcksmodell.
Det finns ju även ett Panduro i närheten av hotellet, kan man tänka sig....så praktiskt.
Nu ska jag ta och duscha och fixa till mig, det är möte som gäller hela dagen idag...som det gjorde igår hela dagen och kvällen...
Men i morgon blir det jobbet igen, så kul! Synd att jag inte kan flänga emellan lite mer, men resorna är för långa nu..
Ha en fin dag alla........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar