lördag 22 oktober 2011

Två dagar i Jönköping...

Tycker den här är rar...känner igen mig lite...vart tog tiden vägen..


var tydligen vad jag orkade med ...kom hem och sov i 2,5 timme på soffan. Så roligt för mannen, här har jag varit borta i två dagar och lägger mig och sover när jag kommer hem.
Ändå var det bara roliga saker vi gjorde. Första dagen var det skrivregler och mallar och en massa annat. På kvällen åt vi en fin trerätters middag, jag år pilgrimsmussla för första gången och det var jättegott. Vi var inte uppe länge alls, jag kröp till kojs klockan 22,10....
På fredagen var vi på Elmiamässan och tittade på utställning med allehanda kor och tjurar. Milde himmel vad stora de är tjurarna...jag vågade knappt gå emellan båsen, men de såg snälla ut och jag såg ingen med horn.
Sedan gick de runt i en manege med en massa kor som tävlade om skönhetspriset, de var fina, med glitter och glamour om kring sig...käre nån, men det var kul att se. Inte för att jag såg någon skillnad...
Det fanns också en massa utställare av diverse maskiner och sådant som hör till lantbruk, vi var mest intresserade av avsmakningen av diverse matvaror. Jag smakade på en punschhonung som var gör go, men snålade till och köpte ingen min snåle dumbom...ångrar mig idag.
Däremot köpte jag en massa kort som jag ska pyssla med...kokort...med vitsiga rader på, ska lägga ut dem när de är klara.
I veckan låg det en paket i lådan från en vän som innehöll fina papper. Jag fick det för jag gjort ett kort till dem, och i torsdags ringde det på dörren då kom en annan kompis med en vinflaska som tack för ett kort jag gjort... trevligt!

Idag ska mannen och jag åka till Linköping, han ska få massage och jag ska vara hans sällskap...måste gå till scrapaffären och köpa stämpelmontering.
Ikväll ska vi till Anki o Tomas om nu Anki orkar att vi kommer, vi skulle äta något gott ihop , men det kan ju jag laga. Vi får väl se hur det blir....
Ha en fin lördag alla och må så gött!
Tack för alla rara kommentarer, det värmer och berör!!

3 kommentarer:

  1. Ha ha , va skoj med alla kossor , ser fram emot att få se bilderna !!
    Saknar kor lite här , har alltid bott nära några annars och det är inte så ofta man ser dem ute i hagarna nu för tiden .
    En epok som är över , synd !!
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara iväg lite :)
    Man måste ju få sova lite om man är trött :)

    Spännande att få se vad du pysslar sen :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  3. Härlig bild:)
    Blir så glad av dina avtryck hos mig. TACK!!
    Kram Tesa

    SvaraRadera