söndag 30 oktober 2011

Klockomställning...ställa tillbaka...


Jag gillar gamla 50- tals bilder, använder dem gärna när jag gör kort....


gjorde att jag tyckte att jag sov riktigt länge idag ända till klockan 06,00 utan avbrott och då är klockan bara 05,00, men jag har i alla fall sovit länge med mina mått mätt, inte varit vaken en enda gång,knappt hostat.
Jag hostar och är hes men är inte särskilt förkyld, bara lite täppt.
Det var därför jag var orolig för att åka till gullebarna så jag inte smittade dem, men de var redan förkylda.
Igår åkte jag bussen hem , det går riktigt bra att åka buss tycker jag, det var inte många stopp och jag hade köpt en "Kakbok" på centralen så jag hade massor med "god" läsning under vägen.
Mannen blev glad när jag kom hem, som jag misstänkte....men han hade blivit bortbjuden på kvällen och fick lite dåligt samvete om han skulle gå, det är ju klart att han ska gå på lite kuligheter med sina grabbkompisar,jag har ju haft massor med kul hela vecka. Så han var iväg en stund och tittade på någon hockeymatch. Jag gjorde inte så mycket precis, packade upp, sov en stund och mumsade lite på godis som vi köpte på hemvägen .
Jag ringde även till min kära mor för att höra hur det var med henne. Hon har varit inlagd på sjukhus i några dagar nu för att hennes pacemaker inte fungerade som den skulle, men nu har hon fått bytt den och hon mår skapligt igen. Det är skönt, det är inte kul när ens nära och kära är sjuka.
Idag är det tipspromenad som gäller.Men jag har tänkt att baka lite också efter alla goda recept som fanns i kakboken. Mums!
Men nu får dagen bli som den blir...om den blir en latsöndag eller en flitsöndag, det återstår att se.
I morgon stundar kalas för för vår avgående arbetskamrat och sedan blir det omläggning av stomin igen och på tisdag är det njurstenssprängning igen...så den här veckan går nog den också.

Ha en underbar söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar