lördag 15 oktober 2011

Idag har jag varit på min första

Framsidan..


Insidan...


scrapträff...det var i Linköping. Jag var bara åskådare och handlade lite men det var trevligt. De var ena riktiga proffs som satt där och scrappade. Men hej, vad det var lätt att handla där...kunde lätt ha gjort av med massor...
Sedan åkte vi till min kära moder och hälsade på, hon blev riktigt glad tror jag. Vi åt tårta och pratade och hade det riktigt koseligt.
Igår var vi på Ikano-huset och handlade mannen och jag, det tog 20 min...jag hade sett en jacka i reklamen som jag ville ha, den fanns, passade precis och jag blev jätteglad. Sedan fikade vi på Biltema och åkte direkt hem för jag ville titta till in vän Anki, som har kört omkull på rullskidorna och slagit i svanskotan och ländryggen så hon varken kan stå, gå eller ligga ner. Det blev ingen fraktur men en rejäl blödning, stackaren...
Vi gjorde lite godis när vi kom hem, chokladrutor från ett recept som Tesa pysslar har delat med sig av, de är riktigt goda.
Samt att jag köpte chips och ostbågar till henne, eftersom hon jobbar i blomsteraffär är det ju inte så kul att ta med blommor.
Idag har jag gjort ett "babykort" åt en kompis, hoppas att det duger bara....
Ikväll ska vi äta plankstek så nu så ska mannen göra potatismos, men mjölken verkar vara sur, men det fanns en ny i kylen...jag avskyr när mjölken har gått ut...uuurkk...
Ha en fin kväll och tack kära moder för idag...det var roligt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar