onsdag 12 oktober 2011

Käre nå´n fullmåne ....

En liten korg jag har gjort...


igen och lika med dålig sömn. Det var inte bara av fullmånen som jag sov dåligt inatt. Vaknade vid midnatt av att det kändes konstigt och kände efter med handen , då hade stomin gått isär och det var dyngsurt under mig. Snabbt ihop med slangarna , ut med madrassen och i med det i tvättmaskinen. Mannen var lika fort som mig uppe och hjälpte mig. In i duschen och duschade länge, sedan var det totalt odugligt att sova, fick gå ner i tv-rummet och lägga mig i soffan och sätta på tv:n för att komma till ro igen. Halv 4 somnade jag nog till en stund och vaknade kvart i fem igen.
Men eftersom jag är så manisk och måste ha total renlighet kring stomin, så ringde jag sjukhuset och fick komma dit och byta hela bandaget. De är helt underbara där, så jag köpte med mig en tårta till dem ...Nu är jag fin igen ...
Om jag nu kunde bli av med skiten snart. Ska in på måndag och spränga igen.
I söndags var vi hos Karin och Henry och fikade. Vi brukar ju göra något roligt på hösten, så vi beställde biljetter till "Mittkök-mässan" i Stockholm, det ska bli himla kul
Sedan satt vi och tittade på gamla semesterbilder och hade det riktigt roligt i flera timmar. Tiden går fort i glada vänners lag.
Den här veckan har tiden bara rusat tycker jag...möte varenda kväll och på dagarna, men annars har jag jobbat emellan. Roligt!
Nu ska jag se lite på Bonde söker fru och äta upp en pigalle,mmmm så gött!
Ha en fin afton....inatt behöverjag nog bara ett par korn från John Blund.

2 kommentarer:

  1. Usch vad jobbigt med att behöva ha den där stomipåsen. Hoppas verkigen att du blir bättre snart och slipper den. Tack för att du påminde mig om chokladrutorna. Ska prova göra ett gäng till ngn dag:)
    Ha det bäst!

    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Choklad rutorna är en tiopoängare, så tack för receptet. Kram Brittis

    SvaraRadera