tisdag 26 mars 2013

Tisdag....och feberfri igen



                                                                       Påskkorgarna


                                                  Kaningirland...kan man kalla det så?



                                                              Städa tycker jag är rooooligt





                                                                             I fjärilshuset





                                                   Så här gött sover jag med farmor och Chrille





så himla skönt.
I fredags var vi hos familjen Stenmark och firade sonen som fyllde år. Sonen med fru skulle ut på restaurang på fredagskvällen och fira lite med varandra och mannen och jag fick ta hand om gullegrisen Tage alldeles själva.
Vi hade så mysigt, vi´lekte och lekte och läste till vi såg att han blev trött och sedan var det tandborstning och tvagning , pyjamaspåtagning och välling. Jag tog med honom upp till sovrummet för att ge honom vällingen, men nej, det ville han inte, han ville vara hos Chrille och äta välling, han bara pekade på dörren till jag frågade om han ville gå ner och äta vällingen. Då sken han upp. Vi satte oss i soffan och han mumsade i sig. Efter en stund så gnodde han i ögonen så då tog vi Nalle Puh och gick till sängs igen, men då grät han så tårarna sprutade och pekade på dörren igen. Inte ville jag att han skulle gråta,( helst ville vi ju att han skulle vara vaken med oss, men det begrep ju även farmor att det inte gick). Men vi travade ner igen och han satt i mitt knä och somnade på fem minuter (precis som han gjorde förra gången vi såg efter honom.) Då fick han sova med oss på soffan när vi tittade på tv:n och han sov och snarkade så pass. Jag bar upp honom en stund innan föräldrarna kom hem så att han skulle sova i sängen.....
På lördagen vaknade vi först och fixade med välling och frukost till den lille pajsaren och lekte och njöt av tillvaron.
På förmiddagen gick vi en lååång promenad och Tage sov hela tiden. Efter att han ätit lunch så åkte vi på utflykt till Hagaparken och fjärilshuset. Det var jättekul och Tage tittade storögt på allt, det är ju så varmt därinne, tropisk regnskog och massor av vackra fjärilar.
När vi gått runt och tittat på allt så slog vi till och storfikade, vi hade jättemysigt och Tage fick smaka vaniljsås och det gillade han, han smaskade och slickade på skeden som bara den. Vad ska han inte tycka om glass då??
När vi skulle gå tillbaka till bilen så traskade Tage så lydigt vid våra händer, först mellan Lollo och mig och sedan mellan Chrille och mig, men sista biten fick Chrille bära honom. Han traskade och gick så det stod härliga till.
På kvällen hyrde vi film och myste lite. Dagarna går ju så fort.....
Vi åkte hem på söndagsmorgonen efter frukost så familjen skulle få lite tid för sig själva också. Vi stannade till i Nyköping och handlade lite nödvändigheter så vi var hemma vid 13 tiden igen. Framåt tretiden så frös jag så ini den....det höll på i flera timmar, jag låg under tre tjocka täcken och mannen eldade för fulla muggar i spisen, när jag sovit en stund tog jag tempen och hade nästan 39...så det var väl inte så konstigt att jag frös. Så jag fick vara hemma igår, vaknade med 38,2 på morgonen men det gav med sig fram på kvällen och idag vaknade jag feberfri...skönt så i morgon blir det jobb....
Per berättade i måndags morse att lille Tage blivit förkyld  och lite hängig, hoppas att han kryar på sig fort, de ska ju till fjälls i påsk.
Idag har jag lagt fram lite påsksaker och dukar....det får bli som det blir....
Jag har pysslat ihop lite påskkorgar till mina söta pysselflickor och en lite kaninlänga att hänga på väggen. Jag tror jag ger den till Tuva på långfredagen...
Skönt att det är kortveckor nu......hoppas bara att våren hittar hit också, det vore inte dumt!!! Ha det gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar