fredag 22 mars 2013

Idag fyller min älskade son







år!!
Jag minns det som om det vore igår när han kom till världen.
Det var -10 grader kallt och lätt snöfall klockan 14,09 den dagen.
Jag blev igångsatt klockan 10 på morgonen så det gick ju rätt fort ändå. Då hade jag legat inne på BB i några veckor innan för havandeskapsförgiftning.
Det är lite lustigt , ju äldre man blir desto klarare blir de roliga minnena från längre tillbaka.
Jag har sällskap med några "damer" på tåget  och i dag pratade vi barndomsminnen, vi pratade om när vi fick tv till våra hem. Ja, det låter som det vore på stenåldern, men för min del var det på 60- talet. Vi pratade om ett program som vi såg på lördagarna hos farmor och farfar, Bialitt, hette det....ja käre nån.
Ibland glodde man bara på testbilden.....
Idag kom det en kvinna och satte sig bredvid mig och sa hej, så där som man brukar och sen tittade vi på varandra och bara skrek till, det var en gammal arbetskamrat som jag inte sett på åratal.....å vad kul det var att träffas och hon jobbar här i stan också. Ibland är världen liten.
Idag ska vi åkat till sonen och fira honom och mysa med Tage.....sååååå kul!
Ha en fin helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar